ПОИСК
Стиль життя

«Ми першими в Україні створили одяг з доповненою реальністю», — дизайнерка Катерина Бякова

12:26 15 березня 2021
Катерина Бякова

Пандемія прийшла в наше життя раптово, і ми все ще не можемо звикнути до нової реальності. Але поки у багатьох йде непростий процес адаптації, креативні люди вже насолоджуються ефектом доповненої реальності, яка поступово проникає практично в усі сфери нашого життя — моду, гастрономію, б'юті-індустрію …

Щоб легше було уявити, що це таке, ось приклади. Скажімо, ви купуєте якийсь продукт в упаковці, наводите на етикетку екран смартфона — і на ньому з'являється кулінарна книга з рецептами, в яких цей продукт використовується. Доповнена реальність дозволяє не помилитися у виборі помади, яку дівчина купує онлайн. Діджитал-примірка дозволить зрозуміти, йде їй цей колір чи ні. Доповнена реальність дає можливість до покупки уявити, як будуть виглядати у вашій квартирі меблі. І це не фантастика!

Про те, що таке одяг з доповненою реальністю, «ФАКТАМ» розповіла дизайнерка Катерина Бякова, що створює її разом з чоловіком Максимом Голубом. Серед поціновувачів речей бренду FINCH — Монатік, Alyona Alyona, Юлія Саніна та багато інших відомих людей. Також Катерина Бякова поділилася своїми думками про те, якою стане мода в нових реаліях.

«Такі речі потрібні активним користувачам соцмереж для створення незвичайного контенту»

— Ми першими в Україні створили одяг з доповненою реальністю (AR), — розповідає Катерина Бякова. — Звичайний принт на футболці, коли на нього наводиш смартфон, немов оживає. Рухливі віртуальні 3D-втілення видно тільки на екрані гаджета. Такий одяг потрібен перш за все активним користувачам соцмереж для створення незвичайного контенту: відео, фото, селфі, сторіз і постів. За допомогою таких ефектів можна, наприклад, підвищити відвідуваність свого профілю в Instagram, адже користувачі будуть активно коментувати і ділитися один з одним вашими фото і відео. Ми створюємо речі з доповненою реальністю в колаборації з командою діджитал-розробників FFFACE.

— Цікаво. Як же це працює?

— Анімація на принтах футболок активується в смартфоні спеціальним QR-кодом, який розміщений на одязі під принтом. У кожній нашій речі з доповненою реальністю зараз по три варіанти віртуальної анімації. І таким чином кожна річ має, по суті, чотири втілення, включно зі звичайним нецифровим форматом. Така різноманітність дуже цінна для відео, фото та сторіз. Щоб побачити ефект AR-одягу, потрібно попросити когось вас сфотографувати або зняти відео. Як тільки на вас наведуть камеру і активують ефект, на екрані смартфона принт миттєво підсвітить вас віртуальним кольоровим полум'ям або додасть зелено-блакитного динамічного шлейфа. Дуже незвичайний ефект, коли принт на футболці трансформується в авангардну квітку з рідкого срібла, що рухає бризками-щупальцями на ваших грудях. Все це відбувається на екрані смартфона в реальному часі.

РЕКЛАМА
Анімація на принтах одягу з доповненою реальністю активується в смартфоні спеціальним QR-кодом

РЕКЛАМА

«Зараз в Instagram зароджується тренд на віртуальний, цифровий одяг»


— Неймовірно!

— Якщо ж ви у світшоті, камера перетворить ваше обличчя і принт в динамічні мережі з чорних перлів або в рухомі уламки скла, а ще додасть кольорову пульсуючу кулю в режимі реального часу. Але в фізичному світі нічого не зміниться.

РЕКЛАМА

— Після прання «надздібності» речі зберігаються?

— Термін служби ефектів не обмежений. AR-принт на наших футболці і світшоті не вицвітає і не руйнується.

На думку Катерини Бякової, після карантину мода буде розвиватися дорогою діджіталізаціі і віртуалізації

— Яким ви бачите майбутнє моди? Як вплинула на неї пандемія?

— Великі будинки моди скорочують кількість колекцій і скасовують сезонність, пояснюючи це тим, що «коронавірус змусив задуматися про те, в якому світі ми живемо» або ж тим, що «модна індустрія найшкідливіша в світі після нафтової». Насправді це лише популістські заяви: модна індустрія входила в стагнацію до коронавируса, питання про сезонність, кількості колекцій і розпродажі стояло гостро вже давно. Гравцям модного ринку правильніше було б сказати так: «Ми вкладали в кількість, а не в якість, тепер бачимо, що постійне зростання виробництва і прибутку неможливі, а значить, обраний темп непродуктивний. Давайте сповільнимося і оптимізуємося».

— Все частіше дизайнери кажуть про переробку старих речей, а багато хто вже з них створює модний одяг.

— Це називається апсайклінг. Він став одним з головних трендів сьогодення. Якісь старі речі використовуються як тканина, щось переосмислюється і допрацьовується. Наприклад, можна додати елементи, які зроблять річ більш сучасною.

Дизайнери Катерина Бякова і її чоловік Максим Голуб створюють інноваційний одяг, який подобається особистостям сучасним і креативним

— Які вектори в розвитку моди пов'язані з новими технологіями?

— Зараз в Instagram зароджується тренд на віртуальний, цифровий одяг. Він з'явився ще до пандемії. Цей тренд буде прискорено розвиватися. Але поки такий одяг можуть собі дозволити тільки ті, хто володіє графічними редакторами, адже технічно одягнути людини в реальному часі в його камері телефону не можна. Можливо лише надягати аксесуари, наприклад кільця, головні убори, окуляри … Думаю, мода повинна розвиватися після карантину дорогою діджіталізаціі і віртуалізації.

«Добре, коли у речей є історія. Сміливо поєднуйте їх з новими»

— Які тренди ви б відзначили для життя в офлайн?

— У моді — автентичність. Чим більш персоналізований ваш образ, тим краще. Ви можете одягти річ з минулої колекції, бабусину хустку, туфлі з секонд-хенду … Головне — у всьому цьому виглядати органічно. До слова, зараз можна звернутися до стилістів, які з наявних у вашому гардеробі речей створять образи, до яких ви самі, можливо, і не додумалися б.

Добре, коли у речей є історія. Сміливо поєднуйте їх з новими. Взагалі, мода йде по шляху спрощення, як і архітектура, і спрямовується до комфорту. Зараз немає необхідності приходити в офіс у піджаку, застебнутому на всі гудзики або в випрасуваних речах, без єдиної складочки. Все йде до того, що ми будемо ходити в тому, в чому нам зручно, — як це роблять дуже багаті люди за кордоном, які взувають старі кросівки, тому що в них добре почуваютя. Не потрібно соромитися носити улюблені речі, навіть якщо вони виглядають вже неновими. Ви повинні відчувати себе в одязі самим собою — і це найважливіше.

За словами Катерини Бякової, чим персоналізованіший ваш образ, тим краще. Екошуба з такою незвичайною поясною сумкою не залишиться непоміченою

— Яке, на вашу думку, майбутнє масок, які прийшли в наше життя в зв'язку з пандемією ?

— У нових реаліях важко щось прогнозувати і планувати. Та й немає сенсу. Але, думаю, як тільки в масках зникне потреба, люди перестануть їх носити. Це не дуже зручний аксесуар. До того ж людям дуже важливо бачити емоції один одного.

Монатік (на фото) є поціновувачем одягу, який створюють Катерина Бякова і Максим Голуб

— Як, на ваш погляд, може змінитися світ після пандемії?

— Мені здається, ми повернемося до звичного життя. Але, можливо, у багатьох зміняться пріоритети. Кожен зробить свої висновки, що для нього важливо в першу чергу.

— Що б ви побажали читачам «ФАКТІВ» в такий непростий час?

— Знаєте, коли стикаєшся з неминучістю, немає сенсу хвилюватися про те, чого не можеш змінити. Потрібно приймати рішення, виходячи з поточної ситуації. Не потрібно боятися робити помилки. Якщо щось не виходить, це не привід опускати руки. Потрібно рухатися далі!

Більше інтерв'ю в рубриці «Світ після пандемії» читайте тут.

Фото з альбому Катерини Бякової

2113

Читайте нас у Facebook

РЕКЛАМА
Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів