Шановний Арсенію Петровичу!
Прем'єр-міністрові України
Яценюку А. П.
Шановний Арсенію Петровичу!
Доводимо до вас вимоги пікетувальників-фармацевтів:
1. Підпорядкування Державної служби України з лікарських засобів безпосередньо Кабінету Міністрів України.
Задоволення вимоги повинно сприяти перетворенню у відповідальний перед суспільством орган державного нагляду, який, об'єднуючи професіоналів, зможе на якісному рівні виконувати свої завдання, в тому числі в сфері регуляторної політики. МОЗ не повинно контролювати фармацевтику (у МОЗ достатньо своїх невирішених завдань), регуляторні акти МОЗ вкрай непрофесійні та негативно впливають на фармацевтичний ринок.
2. Відправити у відставку міністра охорони здоров’я України Олега Мусія.
О. Мусій скомпрометував себе використанням у своїй діяльності політики залякування незгодних недержавними силовими структурами (Самообороною Майдана, Правим Сектором), веде рейдерську політику щодо державних підприємств та кадрових змін, лобіює інтереси великого бізнесу, пропагує реформи, які руйнують фармацевтичний сектор і не відповідають його розвитку, ігнорує думку громадськості, насамперед фармацевтичної спільноти, та малих підприємців. З подачі Мусія та його підлеглих впроваджується формула «залишення малого підприємництва за бортом». За підтримки Мусія, до посади голови Держлікслужби України рвуться представники великого бизнесу. Кожний з нас розуміє, що такий представник буде руйнувати малий бізнес — своїх конкурентів.
3. Збереження кадрового потенціалу Державної служби України з лікарських засобів.
Спроби О. Мусія виконати замовлення щодо зміни керівництва Держлікслужбою прикриті лозунгами боротьби з корупцією, проте мають на меті опанування галузі своїми ставлениками, які в минулому вже скомпрометували себе та не є професіоналами в цій сфері. Зокрема, викликає обурення спроба усунути з посад керівництво Держлікслужби, які є професіоналами своєї справи, влаштовують широкі кола фармацевтичної спільноти, здатні до діалогу із громадськістю, що підтверджено реальними справами, а не словами.
4. Скасування норм щодо нарахування ПДВ на лікарські засоби та вироби медичного призначення.
Вказаний «непопулярний захід» б'є не тільки по стану малого бізнесу, він б'є по гаманцю, в першу чергу, споживачів — громадян України, серед яких переважна більшість незахищені верстви населення. Ми, фармацевти, такі самі пацієнти, ми відчуваємо здороження ліків на собі. Ми бачимо, як хворі не можуть повністю задовольнити потребу у ліках. Ми вважаємо такі заходи антигуманними та економічно невиправданими. Звинувачення аптек у підвищенні цін є популізмом і не може довго тримати в омані суспільство. Є ризик соціального вибуху! Пропонуємо повернутись до формули ПДВ на перше постачання (імпортер, виробник) або взагалі його скасувати.
5. Вжити заходів щодо унеможливлення прийняття законопроектів по примусовому використанню ФОП-спрощенцями 2—3 групи РРО при продажу лікарських засобів.
Надходження до бюджету не покриють втрат, які понесе фармацевтичний сектор у сільській місцевості. Норма зупинить розвиток малого підприємництва та поставить хрест на державній підтримці малого бізнесу, унеможливить створення аптек на селі (прерогатива ФОПів), порушить конкуренційний баланс у бік великих аптечних мереж, що також відобразиться на ціновій політиці останніх у сторону подорожчання ліків, призведе до закриття багатьох аптек ФОПів та припинення їх діяльності, що викличе підвищення рівня безробіття серед професійно підготовлених кадрів.
6. Розібратися із боргами держави перед підприємцями при виконанні часткової компенсації державою вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою (Пілотний проект).
Наявність заборгованості по компенсації ставить у тяжке становище учасників Пілотного проекту, перекладає його виконання на суб'єктів господарювання, що, в свою чергу, підриває авторитет влади та не сприяє залученню підприємців до його реалізації, наводить на думки про корупцію та шахрайство з боку чиновників на місцях.
7. Регуляторні акти у сфері фармацевтики повинні прийматися із суворим дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Проекти законів, постанов, наказів та змін до них повинні пройти громадське обговорення, на яке законом відведено місячний термін. МОЗ у своїй регуляторній політиці у сфері фармацевтики вже нехтує громадською думкою та вимогами закону. Це неприпустимо! Ми вимагаємо, щоб до нашої думки прислухалися та давали можливість брати участь у регуляторній діяльності влади законними засобами.
8. Недопущення прийняття задекларованого міністром О. Мусієм запровадження фармацевтичного самоврядування на основі створення національних корпоративно-професійних організацій.
Це шлях монополізації ринку великим бізнесом. Проект таких новацій вже лобіювався аптечними мережами при старій владі. Саме великий аптечний бізнес заінтересований у створенні та фінансуванні таких проектів. Він буде очолювати їх та диктувати свої умови на ринку решті його операторів. Примусова участь у професійних асоціаціях такого типу призведе до чисельних зловживань та унеможливлення входження на ринок, що є порушенням засад конкуренції. Великі аптечні мережі будуть використовувати всі доступні важелі задля руйнації малого бізнесу. Керівництво таких асоціацій здобуде можливість створення корупційних схем задля розвитку та підтримки власного бізнесу. Ми вважаємо, що діяльність громадських та професійних асоціацій не повинна базуватись на обов’язковому членстві у них всіх суб'єктів ринку, добровільність членства та відсутність регуляторних засад є нашою принциповою вимогою. Про це говорить і Конституція України.
З повагою та надією на порозуміння
Від імені фармацевтів частини Західної України,
Одеської, Херсонської та Миколаївської областей
Голова асоціаці Олена Пруднікова
2208Читайте нас у Facebook