«Всеукраїнський дорожній консорціум» тролить «Велике будівництво», — експерт
В Україні з’явився новий тендерний троль, який вже встиг зірвати дорожніх тендерів на 4 млрд грн. Про це написав політичний експерт Микола Спірідонов у блозі на сайті «ЦЕНЗОР. НЕТ».
За його словами, компанія «Всеукраїнський дорожній консорціум», якою керує колишній очільник ДАК «Автомобільні дороги України» Артем Гриненко, оскаржила десятки тендерів і заблокувала закупівлі дорожніх ремонтів на понад 4 млрд грн.
Консорціум Гриненка «ВДК» оскаржує в АМКУ всі процедури проведення торгів: результати прекваліфікації, порядок погодження договірної ціни, забезпечення тендерної пропозиції, забезпечення виконання договору, підтвердження виконання аналогічного договору (протягом 3 років) і навіть вимоги замовника надати позитивний відгук про роботи.
«Консорціум Гриненка вже взяв участь у 27 закупівлях. Жодного разу не переміг. Але подав 43 скарги! Задоволення скарг „ВДК“ коштує зупинки торгів щодо ремонтів ділянок автодоріг Р-22, Т-13−07, Н-26 у Луганській області, Н-08 — у Київській, О161 930 — в Одеській, Т-25−27 — у Чернігівській, Т-03−05, Т-03−11 — у Волинській, Н-16 — у Черкаській. Це десятки інфраструктурних проєктів, на які виділялося понад 4 млрд грн. І які цього року вже не матимуть шансів бути реалізованими. Бо поки проведуть новий тендер, будівельний сезон уже й закінчиться. Фактично консорціум Гриненка після краху імперії Араїка намагається зайняти місце головного тендерного троля», — написав Спірідонов.
Артем Гриненко — колишній керівник ДАК «Автомобільні дороги України» та помічник народного депутата від Блоку Петра Порошенка Артура Герасимова. У 2019 році Гриненко очолив Всеукраїнську дорожню асоціацію, яка протидіяла Методичним рекомендаціям для підготовки типової тендерної документації, розробленим «Укравтодором». ВДА також спеціалізувалася на оскарженні дорожніх тендерів в АМКУ.
«Гриненко навіть не соромився на сайті асоціації пропонувати комерційні послуги (допомога юристів ВДА у підготовці документів для тендерної пропозиції, правова оцінка тендерної документації та тендерної пропозиції, захист інтересів в Антимонопольному комітеті України). Фактично те саме робили юристи компаній Амірханяна, пробиваючись на тендери», — зауважує Спірідонов.
Він додає, що наприкінці минулого року Артем Гриненко, чомусь не повідомивши про це публічно, очолив «Всеукраїнський дорожній консорціум» і тепер особисто займається отриманням тендерів для замовників.
«Як пробитися на тендер? Вихід є: звертаємось до ВДК, мовляв, ось вам АБЗ, виграйте для нас ось цей тендер. А якщо не виграєте, то принаймні заблокуйте його, щоб ми мали можливість шантажувати інших учасників тендеру та змусити їх домовлятись з нами…» — зазначив Спірідонов.
За його словами, один із засновників консорціуму — ПП «Автомагістраль» — вже відкликав документи про участь у «ВДК».
«Власники цієї регіональної компанії з досить давньою історією зрозуміли, що спільні проєкти з Гриненком можуть завершитись лише одним — спаплюженою репутацією, кримінальними справами та потраплянням у чергові санкційні списки», — резюмував Спірідонов.
Нагадаємо, у травні 2020 року Артем Гриненко виступив замовником інформаційної атаки на голову «Укравтодору» Олександра Кубракова, скориставшись знайомством з журналістами програми «Наші гроші з Денисом Бігусом». Дізнавшись про це, Бігус звернувся до Кубракова: «Гриненко абсолютний негідник, женіть його, Олександре, з дорожнього будівництва і вперіщіть навздогін дрючком. А якщо можете посадити — саджайте!».
375Читайте нас у Facebook