ПОИСК
Блоги

«Чому фільм Ксенії Собчак про скопинського маніяка — це примноження зла, а не дослідження»

8:14 24 березня 2021
маніяк
Російська журналістка Наталя Кисельова, подивившись відеоінтерв'ю Ксенії Собчак зі «скопинським маніяком», прийшла до висновку, що автори фільму займаються не препарування зла, а, швидше, розв'язують руки новим збоченцям. Таке кіно — це неповага і абсолютна відсутність співчуття до жертв

Чому фільм про скопинського маніяка Ксенії Собчак — це примноження зла, а не дослідження. І чим він відрізняється від інших проектів про маніяків. По пунктам.

1. Перше і найголовніше, маніяк на свободі. Він потенційно небезпечний як для всього суспільства в цілому, так і для своїх жертв. Порівнювати цей фільм з доком Нетфлікса про Теда Банді або доком Саші Сулим про Ангарського маніяка некоректно. Банді був страчений на електричному стільці за 30 років до створення серіалу, ангарський маніяк сидить довічно. І у Сулим головний герой слідчий і там якраз вивчення, дослідження і аналіз, Попков (ангарський маніяк) з'являється наприкінці фільму.

Чому він небезпечний? Тому що він не те, що не кається, він навіть не розуміє, що він зробив зло. Цитата: «Оступився трошки, з ким не буває».

2. Цей фільм можуть побачити жертви і їхні родичі, це може поранити, точніше ранить 146%. Одна з жертв, Катя, вибрала для себе шлях освіти, розповідаючи про своє страшний досвід. Вона написала книгу, активно дає інтерв'ю, в тому числі для цього фільму Собчак, хоче відкрити фонд по боротьбі з насильством. Це її вибір. Але є друга жертва — Лєна. Вона не дає інтерв'ю, не спілкується з журналістами і не хоче згадувати цю історію. Це її вибір, який потрібно поважати, на який наплювали творці фільму. І саме про Лєну маніяк говорить у фільмі «Треба знову зайнятися нею, зі мною вона народжувала, а тепер 17 років народити не може».

РЕКЛАМА

Вихід Мохова на свободу — це дуже важке випробування для жертв та їхніх родин. Найголовніше — для жертв. Робити через тиждень після звільнення фільм — це абсолютна неповага до жертв. Ми звикли все вимірювати тисячами і мільйонами людей, але важливе кожна життя. Життя і переживання конкретної Лєни і конкретної Каті важливіше, ніж перегляди на Ютьюб.

3. Коментарі психолога у фільмі, яка все звела до того, що з Моховим погано поводилися в дитинстві, його пригноблювала мати і у нього не було сексу до 29 років. Це розв'язує руки будь-якому злу, тепер можна виправдатися, що тебе не любили в дитинстві і пригноблювали, тому можна вбивати, гвалтувати і красти. У багатьох людей було важке дитинство, це не робить їх злочинцями. У мене було дуже важке дитинство, це не дає мені права чинити зло. Ось це перекладання відповідальності з людини на обставини, одна з найнебезпечніших речей у фільмі.

РЕКЛАМА

4. Слідчий, який розкрив цю справу НЕ вважає (!!!) Мохова маніяком. Тому що «чоловіки ж живуть з жінками, це навіть в конституції прописано. Він вирішив з ними жити так, вибрав молоденьких жінок. Він міг побудувати два поверхи дачки вгору, а побудував підвал вниз. Він вибрав таку схему». Товаришу слідчий, «молодим жінкам» на той момент було по 14 і 17 років, це не молоді жінки, це ДІТИ! Педофіл, який З, 5 роки тримав під замком дітей і ґвалтував їх кожен (!!!) день — це маніяк. Людина свідомо будувала цей бункер тортур три роки, це не «побудувати дачку». І ось цей слідчий приїжджає до нього як не знаю, як до однокласника, каже, що 17 років пройшли як один день і потім вони сидять на кухні і розмовляють. Тобто закон по-людськи тебе зрозуміє, що б ти не зробив.

5. У маніяків і серійних убивць, я дуууже багато їх вивчала, є така штука, як наслідування одне одного. Битцевський маніяк, наприклад, наслідував Чикатило. Мохов в фільмі теж розповідає, ким надихався, коли будував бункер для жертв. Цей фільм докладна інструкція для іншого злочинця, включаючи розбір помилок Мохова. І знову ж таки демонстрація, що потім про тебе знімуть фільм, але це не ти такий, це дитинство складне. І ще ведуча кілька разів перепитає дійсно ти можеш три рази в день і щиро здивується твоєї чоловічій силі.

РЕКЛАМА

6. Підміна понять. У фільмі мерзенне насильство розглядається як секс, навіть з'ясовуються пози і переглядається камасутра. Я нагадаю, що ми говоримо про педофіла і щоденні зґвалтування жертв, замкнених ним в підвалі. У насильстві важливий факт насильства, а не спосіб. У будь-якому вигляді насильства — зґвалтування, побиття, ув'язнення, тортури, вбивство і так далі. Собчак записує на телефон вибачення Мохова і пропонує подивитися це Каті. Я все розумію, але сексуальне рабство виходить за рамки «вибачень». Це досконала глухота і нерозуміння, що сталося з жертвою.

Препарувати і вивчати зло — нормально і корисно для суспільства. Але в цьому фільмі нічого спільного з вивченням немає. І це треба чітко розуміти, особливо творцям фільму, які так радіють результатам переглядів. Не все вимірюється переглядами.

Матеріали, розміщені у рубриці «Блоги», відображають власну думку автора та можуть не співпадати з позицією редакції.

1084

Читайте нас у Facebook

РЕКЛАМА
Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів