ПОИСК
Світ

Судно, що застрягло у Суецькому каналі, не вдалося зняти з мілини: що далі?

17:18 26 березня 2021
Судно, що сіло на мілину в Суецькому каналі

У Суецькому каналі триває рятувальна операція по зняттю з мілини гігантського контейнеровоза Ever Given. У четвер, 25 березня, єгипетські учасники операції почали поглиблювати дно навколо судна. За допомогою екскаваторів прибирали пісок від його носової частини. Потім дев'ять потужних буксирів спробували витягнути контейнеровоз в глибшу частину каналу. Однак ця спроба не увінчалася успіхом.

У той же день на допомогу єгипетським фахівцям прибули представники голландської компанії Smit Salvage. Це одна з найбільших міжнародних фірм, що спеціалізуються в області морських рятувальних робіт. Компанії вже 180 років. Наприклад, вона здійснювала підйом на поверхню затонулого в Баренцевому морі російського атомного підводного човна «Курськ». Smit Salvage є частиною більш великої фірми Boskalis.

Виконавчий директор Boskalis Пітер Бердовські порівняв нинішню операцію з порятунком «величезного кита, що викинувся на берег». Він підкреслив, що завдання стоїть непросте, а можливо й найскладніше в історії морських рятувальних операцій. «Мова йде про найважче судно, з яким нам коли-небудь доводилося мати справу. Ever Given навіть без вантажу важить 200 тисяч тонн. А на ньому зараз знаходяться близько 20 тисяч контейнерів. Так, зараз на кону немає людських життів, як це бувало раніше. Але ми не можемо зволікати з ряду інших причин «, — сказав Бердовські.

Дійсно, контейнеровоз, що сів на мілину, повністю перекрив один з найважливіших в світі проходів для морських судів. По обидва боки Суецького каналу скупчилися сотні танкерів з нафтою і інших судів з важливими комерційними вантажами. Морські компанії по всьому світу зазнають величезних збитків. Найбільша німецька страхова компанія Allianz підрахувала, що світова торгівля через інцидент в Суецькому каналі може втратити до 10 мільярдів доларів.

РЕКЛАМА

У четвер, 25 березня, фахівці Smit Salvage піднялися на борт Ever Given. Вони зібрали необхідну інформацію і провели розрахунки, щоб продумати кілька варіантів зняття судна з мілини. «Ми не хочемо, щоб під час операції контейнеровоз затонув або розколовся навпіл», — підкреслив Бердовські.

Поки голландці запропонували продовжувати розчищати пісок. Паралельно вони хочуть зменшити вагу судна — прибрати баласт і слити більшу частину палива. На це знадобиться приблизно від 48 до 72 годин.

РЕКЛАМА

Однак, якщо ці заходи не допоможуть, і судно не вдасться зняти з мілини, фахівці Smit Salvage пропонують запасний варіант. Доведеться знімати з Ever Given всі 20 тисяч контейнерів! На це можуть піти тижні. І тоді збитки, які понесуть морські компанії, зростуть у кілька разів.

Позитивним в цій ситуації Бердовські вважає той факт, що корпус контейнеровоза не постраждав. «Нам буде набагато легше працювати тут, ніж в 2012 році, коли ми разом з італійською компанією Tito Neri знімали з рифів круїзний лайнер Costa Concordia», — зазначив він.

РЕКЛАМА

2453

Читайте нас у Facebook

РЕКЛАМА
Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів