Арсена Жумаділова, який обіцяв прозорі аукціони для армії, уже піймали на непрозорості
Держпідприємство Міноборони «Агенція закупівель у сфері оборони», яку було створено у рамках реформування системи закупівель для потреб ЗСУ і яку контролює Арсен Жумаділов, витрачає сотні мільйонів гривень з бюджету на власні потреби. За даними політичного експерта Олексія Голобуцького, лише на відрядження співробітників агенції українці заплатять зі своїх кишень понад 29 млн грн.
«Туди (у цю суму) увійде оплата за квитки, готелі (п'ятизіркові?), оренда авто (класу люкс?) і подібні послуги. Агенція перебуває у віданні Міноборони України. Якщо вона пробила собі таку колосальну суму лише на робочі відрядження, виникає логічне питання: невже виявилась настільки ефективною за короткий час свого існування? Спойлер: ні, не стала», — сказав експерт.
Також він повідомив, що агенція Жумаділова витрачає гроші, наприклад, на дорогі телевізори собі в кабінети.
Експерт нагадав, що минулого року Міноборони під гаслами реформи державних закупівель для ЗСУ створило два нових держпідприємства — «Агенцію закупівель у сфері оборони» і «Державний оператор тилу». Контроль над новоствореними ДП отримав ставленик міністра оборони Жумаділов.
«Все, як завжди, починалось красиво і з лозунгами боротьби з корупцією. Була проголошена мета — створити прозорі та ефективні механізми закупівель для армії. Але по факту так не вийшло», — впевнений Голобуцький.
Як приклад він навів тендер від 2 лютого на постачання продуктів харчування для ЗСУ на 3,7 млрд грн. В умовах тендеру агенція прописала вимогу до учасників: мати не менше 25 приміщень (складів або комплексів) в одному кластері. Фактично це означає, що постачальник, який відповідає всім вимогам, але не має 25 приміщень у близькості від військових та польових частин (бо не було жодних підстав їх мати), не може брати участь у конкурсі.
«Скоріш за все, хтось з учасників торгів має саме таку кількість приміщень, тому умови були виписані саме під нього, — припускає експерт. — От вам і прозорість».
Крім того, вартість набору харчування несподівано збільшилась із 120 до 139,38 грн. Таким чином вартість лоту зросла на 1,5 млрд грн.
«Для агенції Жумаділова це жирний улов. Річ у тім, що два згадані держпідприємства фінансуються за рахунок комісії у розмірі 0,4% від суми кожного контракту. Отже вони зацікавлені не у якості чи здешевленні лотів, а виключно у їхньому здорожчанні… У мене лише одне питання до Жумаділова: де обіцяні реформи?» — сказав Голобуцький.
22121Читайте нас у Facebook