- 13.05 22:27 Етикет шведського столу: деякі правила вас здивують
- 13.05 22:01 Фантастично смачний травневий салат: готується дуже швидко
- 13.05 21:31 Хто б міг уявити: таємницю Вікторії Бекхем випадково розкрив Девід
- 13.05 21:02 Догляд за півоніями у травні: ця обробка покращує цвітіння та захищає від хвороб
- 13.05 20:35 Нещодавно отримав нагороду «Лицарський хрест»: на Донеччині загинув воїн з Житомирщини
- 13.05 20:07 Духмяний кекс з кисломолочним сиром: порадуйте себе цією корисною випічкою
- 13.05 19:54 Левам — «Король Пентаклів», Тельцям — «Ієрофант», а Овнам — «Туз Жезлів»: Таро-прогноз та поради карт на 14 травня
- 13.05 19:44 Базова соціальна допомога: Сергій Коробкін пояснив, хто зможе з липня отримувати 4500 грн щомісяця
- 13.05 19:44 Китай, Австралія, Японія, Південна Корея і Швейцарія: ГУР назвало тих, хто допомагає рф робити нову ракету «Бандероль»
- 13.05 19:33 Кріштіану Роналду відреагував на дебют сина у збірній Португалії U15
- 13.05 19:22 Це буде розрив: мережа відреагувала на новину про Холостяка
- 13.05 19:03 Ворог вдарив КАБами по Харківщині та бив FPV-дронами по Нікопольщині
«Абсолютно неефективна система»: експерт розповів, як українців змушують переплачувати за «комуналку»

Голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко, який раніше пояснював, чи є законною вимога оплати домогосподарствами прибирання прибудинкових територій, розповів про приховані механізми нарахування платежів за комунальні послуги.
Експерт в інтерв'ю журналістці Олені Кістриці заявив, що українська система нарахуванаь абсолютно неефективна та спрямована виключно на збільшення платежів для споживачів, передає «Хвиля».
«В Україні створено абсолютно неефективну схему, згідно з якою, якщо ви не подали дані лічильника вчасно, монополіст одразу нараховує вам обсяг споживання у три рази більший. Тобто, якщо ваш стандартний платіж становив, скажімо, 100 гривень за холодну воду, то за відсутності показників вам не змінюють тариф, а просто множать обсяг на три», — пояснив він та додав, що в ЄС діє зовсім інша система: «У Європі ніхто не бігає щомісяця і не подає показники. Там нараховують по середньому за тепло, воду та інші послуги. Потім наприкінці року приходить контролер, звіряє фактичні показники з нарахованими за рік. Якщо споживач переплатив — йому повертають гроші, якщо недоплатив — доплачує різницю».
На думку Олега Попенка, українські постачальники послуг встановили надмірно жортскі вимоги щодо термінів надання показників приборів обліку, аби в рахунку вказувалася завищена ціна: «Для цього і встановлено такі жорсткі строки: якщо ви протягом трьох днів не подали дані — на четвертий день отримаєте платіжку з обсягом, збільшеним у кілька разів».
Він згадав, що раніше надмірні нархування були встановлені урядовою постановою. Зокрема, за газ в подібних випадках платіж збільшувався більше ніж у шість разів. Більше доводиться платити й тим домогосподарствам, в яких лічильники води, газу, тепла, електрики не пройшли повірку.
«У кожному випадку діють свої коефіцієнти, але загалом ви платите у 2−3 рази більше. І це закріплено в законі», — підкреслив експерт та додав, що на рівні керівництва немааа бажання міняти систему, що склалася.
Він розповів про участь у засіданні парламентського комітету, де обговорювалися ці питання. Попенко згадав, як один з урядовців заявив, що вони «не зацікавлені у змінах» і що їх «все влаштовує». А якщо треба — хай цим займаєаться парламент.
«Законодавство у сфері ЖКГ і енергетики повністю спрямоване проти споживача. Кожен документ, що виходить з Верховної Ради чи Кабміну, працює проти інтересів громадян», — наголосив Олег Попенко.
Нагадаємо, що у березні кияни дізналися про різке збільшення тарифу на обслуговування прибудинкової території. Керівник КМВА Тимур Ткаченко обіцяв скасувати підвищення цих тарифів, але наразі ситуація не змінилася.
Фото Pixabay
4420Читайте нас у Facebook