ПОИСК
Клуб споживачів

Щоб розмитнити «євробляху», доведеться в середньому заплатити тисячу євро

10:28 6 травня 2021
розмитнення евроблях
Юлій Максимчук, спеціально для «ФАКТІВ»
Нещодавно Верховна Рада нарешті прийняла закони, спрямовані на легалізацію в Україні «євроблях». Це дозволить усім користувачам такого транспорту, що експлуатується в нашій країні з порушенням митних правил, розмитнити його за доступною ціною.

Одна людина — один автомобіль

Для того щоб прийняти для «євробляхерів» свій закон, парламент збирався навіть на позачергове засідання. В результаті було прийнято два закони — 4643-д і 4644-д.

Закон 4643-д встановлює пільгове розмитнення, яке буде діяти лише протягом 180 днів і дозволить сплатити митні платежі за «євробляхи» за зниженими тарифами. Йдеться про автомобілі віком понад п'ять років, які були ввезені фізичними особами на митну територію України в період до 31 грудня 2020 року і знаходяться в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. Передбачено, що за пільговими тарифами можна буде розмитнити тільки автомобіль однієї категорії на одну людину (один легковий, один вантажний, один причіп). Не підпадають під пільговий режим машини, призначені для перевезення 10 осіб і більше, а також мотоцикли та мопеди. При цьому сама «євробляха» повинна відповідати екологічним стандартам не менше «Євро-2» і не бути виробленої у країні-агресорі.

Розмитнення «евроблях» вважатимуть за спеціальною формулою: Ставка = Ставка базова + Vе + Fе. Де Ставка базова — це ставка податку в євро за один автомобіль, яка визначається виходячи з кількості років, що минули з часу виготовлення авто до моменту визначення ставки податку. Для «євроблях», вік яких становить 5−9 років встановлено нульовий тариф, а починаючи з 10 років і вище прописані різні базові ставки (див. таблицю).

РЕКЛАМА

Розрахунок базової ставки податку

Вік автомобіля Ставка базова, євро
5 — 9 0
10 25
11 50
12 75
13 100
14 125
15 і більше 150

Своєю чергою складова Vе — це ставка податку в євро за один транспортний засіб. Вона визначається множенням об'єму циліндрів двигуна на відповідний коефіцієнт, який становить:

  • 0,25 євро за 1 см ³ двигуна (для авто з об'ємом до 2000 см3);
  • 0,2 євро за 1 см ³ двигуна (від 2001 до 3000 см3);
  • 0,25 євро за 1 см ³ двигуна (від 3001 до 4000 см3);
  • 0,35 євро за 1 см ³ двигуна (від 4001 до 5000 см3);
  • 0,5 євро за 1 см ³ двигуна (понад 5000 см3).

Третя складова в цій формулі Fе — це ставка податку в євро за один автомобіль. Вона становить для авто з бензиновим або гібридним двигуном 0,0 євро; а для дизельних — 100 євро.

РЕКЛАМА

Щоб зрозуміти, у що обійдеться розмитнення «євроблях», прорахуємо її для кількох найбільш популярних в Україні моделей — Audi А6 2010 року випуску з дизельним двигуном об'ємом 3,0 літра та Opel Vectra 2007 року випуску з бензиновим мотором 2,2 літра.

Отже, для першої машини загальна сума митних платежів складе: 50 + 600 + 100 = 750 євро (24,7 тисячі гривень), а для другої — 125 + 440 + 0 = 565 євро (18,6 тисячі гривень). Як бачимо, цілком прийнятні суми, щоб нарешті легалізувати незаконну «євробляху» і поставити її на український облік.

РЕКЛАМА

На жаль, для користувачів таких машин розмитненням легалізація їх транспорту не закінчується. Потрібно ще сплатити штраф за незаконне перебування автомобіля на іноземній реєстрації на території нашої країни. А при постановці на облік сплатити 0,3 відсотка від вартості авто до пенсійного фонду (наприклад, якщо машина коштувала 5000 євро, то вийде 150 євро (4950 гривень) і близько 1000 гривень безпосередньо за саму реєстрацію автомобіля. У результаті розмитнення більшості «євроблях», які зараз експлуатуються в Україні, в середньому обійдеться близько 1000 євро.

Замість драконівських штрафів — мінімальний

Крім того, нардепи прийняли законопроєкт № 4644-д, який вносить зміни до Митного кодексу. Завдяки цим поправкам з'явилася можливість уникнути великого штрафу в розмірі 170 тисяч гривень за порушення дозволених термінів перебування автомобіля іноземної реєстрації на митній території України. Всім користувачам такого транспорту досить буде добровільно сплатити мінімальний штраф 8500 гривень (500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян), після чого вони отримають можливість його легалізувати або вивезти за межі країни. Погодьтеся, це більш ніж гуманний штраф.

Ще одна вимога прийнятого закону — транспортні засоби повинні бути беушними, особистого користування, загальною масою до 3,5 тонни та з року випуску яких пройшло понад п'ять років. Продовжуємо заохочувати ввезення металолому.
Цей же документ звільняє користувачів «євроблях» від сплати ввізного мита та передбачає спеціальні умови по легалізації таких машин для учасників бойових дій. Вони зможуть розмитнити такий транспорт протягом 270 днів (всі інші користувачі — протягом 180), якщо нададуть на митницю свідоцтво про перебування у зоні ООС більш ніж 90 днів з дня набрання чинності закону.

Обидва закони набирають чинності на наступний день після їх опублікування в урядових ЗМІ, але вводяться в дію через місяць.

Передбачено, що всі кошти від розмитнення «євроблях» підуть на боротьбу з коронавірусом і проведення вакцинації. Правда, для цього Верховна Рада повинна ще ухвалити відповідний закон.

До речі, попри більш ніж лояльні до «євробляхерів» прийняті закони, вони все одно незадоволені. Хоча, якщо у людини немає навіть тисячі євро на розмитнення, може, машина для нього все-таки розкіш? Як він, наприклад, збирається заправляти її, адже і бензин нині дорогий.

Раніше «ФАКТИ» розповідали, з яких країн в Україну завозиться переважна більшість вживаних машин.

Фото Сергія ТУШИНСЬКОГО, «ФАКТИ»

1279

Читайте нас у Facebook

РЕКЛАМА
Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів