ПОИСК
Клуб споживачів

У Києві замість зниження швидкості, навпаки, її підвищують

15:53 10 червня 2021
обмеження швидкості
Юлій Максимчук, спеціально для «ФАКТІВ»
Столичні чиновники заявили, що в рамках шостого Глобального тижня безпеки дорожнього руху, що пройшов у всьому світі в кінці травня під егідою ООН, було прийнято рішення впровадити в Києві програму по зниженню швидкості в житлових зонах до 30 кілометрів на годину. Таке нововведення, на їхню думку, нарешті поліпшить ситуацію з аварійністю у столиці. Однак замість зниження швидкість була… підвищена. Як же це сталося?

Серед загиблих і травмованих на дорогах більшість — це люди до 30 років

Глобальні тижні безпеки дорожнього руху проводяться у світі з ініціативи ООН починаючи з 2005 року, а Україна приєдналася до них з 2009 року. Головна мета акції — звернути увагу влади розвинених держав і громадськості на проблему безпеки дорожнього руху та необхідність планомірного впровадження програм по зниженню аварійності та смертності на дорогах. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, щорічно на дорогах нашої планети гине понад мільйон людей і ще близько 50 мільйонів отримують травми. Серед загиблих і травмованих переважають молоді люди віком до 30 років, тобто найбільш працездатна частина населення. Таким чином, аварійність перетворилася в одну з основних соціально-економічних проблем транснаціонального характеру.

У нинішньому році однією з ключових ідей глобального тижня стала кампанія по зниженню швидкості руху на міських вулицях до 30 кілометрів на годину. Світова практика показує, що на вулицях з низькою швидкістю руху зменшується ризик серйозних травм. Наприклад, у Торонто кількість дорожньо-транспортних подій знизилась на 28 відсотків після обмеження пересування на міських вулицях з 40 до 30 кілометрів на годину (км / год), що призвело до скорочення числа серйозних і смертельних травм на дві третини. А в Лондоні в зонах з дозволеною швидкістю не більше 30 км / год аварійність знизилася на 42 відсотки.

У цілому ВООЗ дійшла висновку, що збільшення середньої швидкості на 1 км / год призводить до зростання ризиків виникнення аварій на три відсотки, а жертв — від чотирьох до п'яти відсотків. Тоді як зниження швидкості на міських дорогах на 1 милю / год (1,6 км / год) може привести до скорочення числа нещасних випадків до шести відсотків. При ударі автомобілем, що рухається зі швидкістю понад 30 км / год пішоходи піддаються значно більшому ризику смерті. Що, звичайно, можна пояснити: вищі швидкості звужують периферійний зір водіїв і знижують час їх реакції.

Підтримка світового тренду або некомпетентність?

Зокрема, повідомив заступник голови КМДА Костянтин Усов, у столиці почали реалізовувати програму зниження швидкості руху автомобілів у житлових зонах до 30 кілометрів, з пріоритетом територій поблизу лікарень та шкіл. Перший дорожній знак з таким обмеженням вже встановлений на вулиці Лютеранській, причому вибір пілотного проекту був обраний не випадково — на цій вулиці розташований ліцей, біля якого часто товпляться ліцеїсти, а дорожній рух там один з найбільш насичених у центрі міста.

Костянтин Усов стверджує, що подібні обмеження діють, наприклад, у Берліні та Брюсселі. І Київ як сучасне європейське місто, мовляв, також впевнено розвивається в напрямку підвищення безпеки дорожнього руху, вважає чиновник.

Згідно зі статистикою Патрульній поліції Києва, за січень — квітень 2021 року в столиці у результаті ДТП загинули 27 осіб і 557 були травмовані. На думку чиновників, нові обмеження нарешті позитивно вплинуть на ситуацію з аварійністю. До речі, нагадаємо, що саме виходячи з цих міркувань на початку квітня міська влада відмовлялася вводити на широких швидкісних магістралях так званий літній режим руху, що піднімає дозволений ліміт швидкості до 80 км / ч. Широкий громадський резонанс змусив чиновників здати назад, хоча б на семи столичних магістралях (в 2020 році таких було 17).

Однак столична програма зниження швидкості автомобілів у житлових зонах до 30 кілометрів з пріоритетом територій поблизу лікарень та шкіл виглядає сумнівною, і ось чому. По-перше, вона суперечить чинними Правилами дорожнього руху, зокрема пункту 12.5 розділу 12 «Швидкість руху», в якому задекларовано буквально наступне: «У житлових і пішохідних зонах швидкість руху не повинна перевищувати 20 км / год». Тобто столичні чиновники своїм рішенням не знижують темп їзди в житлових і пішохідних зонах, а, навпаки, підвищують його з 20 до 30 кілометрів.

Хоча, в принципі, таке допустимо, оскільки згідно з пунктом 12.8 «На ділянках доріг, де створені дорожні умови, які дають можливість рухатися з більш високою швидкістю, за погодженим з уповноваженим підрозділом Національної поліції рішенням власників доріг або органів, яким передано право на утримання таких доріг, дозволена швидкість руху може бути збільшена шляхом встановлення відповідних дорожніх знаків». Тобто підвищити швидкість руху на тих ділянках доріг, де це допустимо, місцева влада може цілком. Але ж її-то збиралися знизити і навіть публічно про це заявили, мовляв, робиться це для зниження аварійності та на догоду світовому тренду. Хотіли, як то кажуть, як краще, а вийшло як завжди.

Некомпетентність чиновників помітили експерти у сфері безпеки дорожнього руху та рядові автомобілісти. Так, відомий юрист, який спеціалізується в сфері дорожнього руху, Володимир Караваєв у «Фейсбуці» назвав нововведення дивним: «Дивно чути чергові ініціативи щодо зниження аварійності на дорогах — обмеження швидкості в житлових і пішохідних зонах до 30 км / год. Адже згідно ПДР в таких зонах вже давно в Україні діє обмеження 20 км / год». У свою чергу, адвокат Вадим Володарський, який спеціалізується на справах, пов'язаних з безпекою руху, зазначив, що: «Та це такий загальний рівень професіоналізму в країні».

Читайте також: Власникам авто можуть заборонити поїздки вище певного населеного пункту

Костянтин Усов, між тим, спеціально для «ФАКТІВ» прокоментував ситуацію таким чином:

«Відповідно до Правил дорожнього руху України у населених пунктах рух транспортних засобів дозволяється із швидкістю не більше 50 км/год.

У житлових і пішохідних зонах дозволена швидкість становить не більше 20 км/год. Такі особливі умови вводяться встановленням дорожніх знаків «Житлова зона» або «Пішохідна зона».

Ділянки, де знаходяться дитячі садочки, школи, вищі навчальні заклади та лікарні, відносяться до нежитлових територій згідно п. 4.6 ДСТУ «Настанова щодо розподілу територій мікрорайонів (кварталів) для визначення прибудинкових територій багатоквартирної забудови».

Позначати території таких подвір'їв дорожніми знаками «Житлова зона» не потрібно.

Отже, відповідно до діючих норм, в населених пунктах на вулицях та дорогах рух транспортних засобів біля дитячих садочків, шкіл, вишів та медичних закладів дозволяється зі швидкістю не більше 50 км/год, якщо інше не встановлено відповідними дорожніми знаками".

357

Читайте нас у Telegram-каналі, Facebook та Twitter

Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів
 

© 1997—2021 «Факти та коментарі®»

Усі права на матеріали сайту охороняються у відповідності до законодавства України.

Матеріали під рубриками «Офіційно», «Новини компаній», «На замітку споживачу», «Ініціатива», «Реклама», «Пресреліз», «Новини галузі» а також позначені символом публікуються у якості реклами та мають інформаційно-комерційний характер.