Антисемітизм у X б'є по кишені: найбільші рекламодавці відмовляються співпрацювати із соцмережею Ілона Маска
Соціальна мережа X (колишній Twitter) зазнає останнім часом колосальних збитків. Капіталізація компанії з моменту її придбання Ілоном Маском у жовтні 2022 року впала на 55% - з 44 млрд доларів до 19 млрд доларів! Пов'язано це насамперед із тим, що X стрімко втрачає рекламодавців. Як повідомляють західні ЗМІ, 17 листопада з компанією припинили чи призупинили на невизначений час співпрацю такі гіганти, як Apple, IBM, Disney, Warner Bros. Discovery, Paramount, Sony Pictures та Lionsgate.
Вони не приховують причин свого небажання розміщувати рекламу в X. Популярну соцмережу переслідують скандали через пости антисемітського та нацистського змісту.
Наприклад, корпорація IBM заявила, що вона «абсолютно нетерпима до розпалювання ненависті та дискримінації і тому зупиняє свою рекламну кампанію на платформі мікроблогів Х». Повідомляється, що раніше корпорація планувала лише в четвертому кварталі 2023-го витратити на рекламу в X 1 млн доларів.
Маск у відповідь звинуватив найбільших рекламодавців у тому, що вони є «найбільшими гнобителями прав на свободу вираження думок». Саме тому він закликає користувачів Х перейти на платну підписку, яка унеможливлює наявність реклами.
Але факт лишається фактом. За той рік, що Маск володіє соцмережею, він звільнив більшість модераторів контенту, розпустив раду з довіри та безпеки та відновив акаунти правих екстремістів та конспірологів, які були заблоковані. В результаті Х захлеснула хвиля ненависті та дезінформації. І вона перетворилася на цунамі після 7 листопада, коли ХАМАС здійснив масштабний напад на Ізраїль.
Некомерційна організація Media Matters 16 листопада звернула увагу на рекламу компаній Apple, Oracle та IBM, яка в X відображалася поряд з постами, що вихваляють Гітлера та нацизм. Керівництво соцмережі заявило, що провело чистку вказаних облікових записів. Нацистські пости в них були позначені як «делікатний контент».
Проте днем раніше — 15 листопада — сам Маск підтримав пост іншого користувача, який звинуватив єврейські спільноти у поширенні «ненависті до білих людей». Ілон Маск звинуватив Антидифамаційну лігу — американську єврейську НУО, яка бореться з антисемітизмом — у тому, що та нібито «де-факто пропагує антибілий расизм, антиазійський расизм чи будь-який расизм».
Віддуватись довелося виконавчій директорці X Лінді Яккаріно. Вона написала, що соцмережа незмінно «займає чітку позицію щодо антисемітизму та дискримінації» і бореться з цими явищами, «яким немає місця ніде у світі». Ось тільки пости Ілона Маска Яккаріно коментувати не стала.
Схоже, смуга невдач для мільярдера, який уже втратив минулого року 140 млрд доларів, не закінчилася. Нагадаємо, другі випробування надважкого космічного корабля Starship, створеного компанією Маска SpaceX, завершилися 18 листопада провалом — ракета вибухнула за кілька хвилин після старту.
333Читайте нас у Facebook