ПОИСК
7 травня 2021
ПОВЕРНЕННЯ В ЛА-МАНЧУ
Повернення в Ла-Манчу
Країна: Іспанія
Мануфактура: Lladro
Рік створення: 1988
Скульптор: Salvador Furió Розмір: 33×95 cm
Лімітована серія 500 виробів

Із майбутньої
київської експозиції
приватної колекції
«Shvets Museum»

Те, що вдалося зробити цьому хлопцеві, важко піддається розумінню. І ви зараз самі зможете в цьому переконатися. 4 травня 1885 року поблизу церкви Edge Hill в Ліверпулі зібрався великий натовп роззяв, які вирішили на власні очі переконатися в старті першої в історії навколосвітньої подорожі на велосипеді. Головний герой цієї події — 31-річний спеціальний кореспондент нью-йоркського журналу «Outing» Томас Стівенс відправлявся в незвідані далі з невеликим рюкзаком за плечима і чомусь в білому військовому шоломі на голові. Хоча, за великим рахунком, ніякого відношення до армії він не мав. І по малому рахунку теж.

А ось досвіду тривалих велосипедних пригод у нього на той час було вже досить. Народившись в Англії і в 14-річному віці емігрувавши з сім'єю в Америку, Томас вже встиг зробити кілька велопробігів по американських дорогах. У найгучнішому з них він на своєму чорному пенні-фартингу за 103 дня проїхав від Сан-Франциско до Бостона. З собою він тоді прихопив лише кілька пар шкарпеток, дві сорочки і кишеньковий револьвер «бульдог» — про всяк випадок. По всьому шляху проходження нашого героя в Сакраменто, Сьєрра-Неваді, Юті і Вайомінгу зустрічали члени місцевих велосипедних клубів, захоплено вітаючи відважного першопрохідника.

Англійські дороги здалися Стивенсу набагато кращими за американські. Втім, незабаром він на пароплаві добрався до Франції і далі вже продовжив свій шлях через Німеччину, Австро-Угорщину (до складу якої тоді входила і Україна), Сербію, Болгарію, Османську імперію. В Константинополі Стівенс вирішив трохи перепочити, замінити деякі деталі велосипеда і купити пістолет надійніше (Smith & Wesson 38-го калібру). Після чого він відправився далі — Анатолія, Вірменія, Курдистан, Ірак, Персія … На запрошення шаха зиму любитель пригод провів в Тегерані.

Не стану довго перераховувати всі етапи цієї абсолютно неймовірної подорожі. Зауважу лише, що Стивенсу вдалося проїхати на велосипеді по дорогах Індії, Гонконгу, південного Китаю і Японії. А вже з Йокогами (до якої йому вдалося подолати на двох колесах аж 13 500 миль!) він кораблем відправився в Сан-Франциско. Протягом усього шляху Стівенс відправляв свої подорожні нотатки в різні американські видання. А «Harper's Magazine» потім навіть опублікував 1000-сторінковий двотомник під назвою «Навколо світу на велосипеді». Знаменитий велосипед Стівенса до Другої Світової війни зберігався в Pope Company. Однак потім його пустили на металобрухт, пояснивши це необхідністю надання допомоги діючим військам …

А тепер я хочу пояснити вам, в чому ж полягала неймовірність всіх велопробігів Томаса Стівенса: багато тисяч кілометрів важких доріг він долав на велосипеді старої конструкції — з величезним переднім колесом і маленьким заднім. Причому, обидва колеса були залізними і без шин! .

Всім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра і щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.

Олександр ШВЕЦЬ
Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів
 

© 1997—2021 «Факти та коментарі®»

Усі права на матеріали сайту охороняються у відповідності до законодавства України.

Матеріали під рубриками «Офіційно», «Новини компаній», «На замітку споживачу», «Ініціатива», «Реклама», «Пресреліз», «Новини галузі» а також позначені символом публікуються у якості реклами та мають інформаційно-комерційний характер.