- 17:23 Не чекайте середини грудня: експерт попередив, які товари обов’язково подорожчають перед новорічними святами
- 16:53 Карта Таро тижня «Туз Мечів»: що на нас чекає з 25 листопада по 1 грудня
- 16:33 Довелось похвилюватись: в Одесі люди застрягли на атракціоні через відключення світла
- 16:05 «Розкололись»: Пивоваров і Барських нарешті пояснили, що значать їхні однакові фото з томиком Сосюри у соцмережах
- 15:40 Три цікавих способи, як уникнути потрапляння шерсті домашніх тварин на інші речі при пранні
- 15:23 Останнє Різдво: принц Гаррі та Меган Маркл через загрозу депортації прийняли важливе рішення
- 14:58 Чемпіонат України з футболу, 14-й тур, 22—25 листопада: результати та відеоогляди матчів, турнірна таблиця
- 14:56 Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі
- 14:22 Ознаки паніки: експерт пояснив, чому путін вдарив балістичною ракетою по Україні саме зараз
- 13:45 Точно не батько: стало відомо, хто командує у сім’ї Вільяма і Кейт
- 13:21 У Європі здивовані риторикою Трампа — ЗМІ
- 13:03 «Магічна дев’ятка»: нумерологиня розповіла, до чого готуватися у 2025 році
Країна: Іспанія
Мануфактура: Lladro
Рік створення: 1988
Скульптор: Salvador Furió Розмір: 33×95 cm
Лімітована серія 500 виробів
Із експозиції «Shvets Museum»
Те, що вдалося зробити цьому хлопцеві, важко піддається розумінню. І ви зараз самі зможете в цьому переконатися. 4 травня 1885 року поблизу церкви Edge Hill в Ліверпулі зібрався великий натовп роззяв, які вирішили на власні очі переконатися в старті першої в історії навколосвітньої подорожі на велосипеді. Головний герой цієї події — 31-річний спеціальний кореспондент нью-йоркського журналу «Outing» Томас Стівенс відправлявся в незвідані далі з невеликим рюкзаком за плечима і чомусь в білому військовому шоломі на голові. Хоча, за великим рахунком, ніякого відношення до армії він не мав. І по малому рахунку теж.
А ось досвіду тривалих велосипедних пригод у нього на той час було вже досить. Народившись в Англії і в 14-річному віці емігрувавши з сім'єю в Америку, Томас вже встиг зробити кілька велопробігів по американських дорогах. У найгучнішому з них він на своєму чорному пенні-фартингу за 103 дня проїхав від Сан-Франциско до Бостона. З собою він тоді прихопив лише кілька пар шкарпеток, дві сорочки і кишеньковий револьвер «бульдог» — про всяк випадок. По всьому шляху проходження нашого героя в Сакраменто, Сьєрра-Неваді, Юті і Вайомінгу зустрічали члени місцевих велосипедних клубів, захоплено вітаючи відважного першопрохідника.
Англійські дороги здалися Стивенсу набагато кращими за американські. Втім, незабаром він на пароплаві добрався до Франції і далі вже продовжив свій шлях через Німеччину, Австро-Угорщину (до складу якої тоді входила і Україна), Сербію, Болгарію, Османську імперію. В Константинополі Стівенс вирішив трохи перепочити, замінити деякі деталі велосипеда і купити пістолет надійніше (Smith & Wesson 38-го калібру). Після чого він відправився далі — Анатолія, Вірменія, Курдистан, Ірак, Персія … На запрошення шаха зиму любитель пригод провів в Тегерані.
Не стану довго перераховувати всі етапи цієї абсолютно неймовірної подорожі. Зауважу лише, що Стивенсу вдалося проїхати на велосипеді по дорогах Індії, Гонконгу, південного Китаю і Японії. А вже з Йокогами (до якої йому вдалося подолати на двох колесах аж 13 500 миль!) він кораблем відправився в Сан-Франциско. Протягом усього шляху Стівенс відправляв свої подорожні нотатки в різні американські видання. А «Harper's Magazine» потім навіть опублікував 1000-сторінковий двотомник під назвою «Навколо світу на велосипеді». Знаменитий велосипед Стівенса до Другої Світової війни зберігався в Pope Company. Однак потім його пустили на металобрухт, пояснивши це необхідністю надання допомоги діючим військам …
А тепер я хочу пояснити вам, в чому ж полягала неймовірність всіх велопробігів Томаса Стівенса: багато тисяч кілометрів важких доріг він долав на велосипеді старої конструкції — з величезним переднім колесом і маленьким заднім. Причому, обидва колеса були залізними і без шин! .
Всім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра і щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.
вологість:
тиск:
вітер: