- 18:03 Повістки в ТЦК вручатимуть по-новому: адвокат розповів про нюанси мобілізаційного закону
- 17:43 Жіночність, лірика та протест: музичні новинки тижня від Гелі Зозулі, SANNA, ROXOLANA, Ірини Федишин
- 17:42 Бізнес-партнерка з рф нардепа-«слуги» Безгіна виявилася «причетною до СВО», а в нього досі є доступ до держтаємниці, — Береза
- 17:15 Загруз у позовах: принц Гаррі програв суд у справі про його поліцейський захист у Великій Британії
- 17:10 Чавунні ванни відмивайте від нальоту тільки так: лайфхак для домогосподарок
- 16:47 «Бомба!»: Наталка Карпа разом з популярною блогеркою переспівали народний хіт
- 16:33 Число потерпілих від ракетного удару по Дніпру зростає, 20 квітня у місті буде жалоба
- 15:51 Якщо сковорідка пригорає: три способи вирішити проблему
- 15:26 Циклон із Чорного моря несе в Україну сильні дощі та потепління
- 15:04 Тільки світле та нефільтроване: чому корисно іноді «балувати» пивом рослини в саду та на городі
- 14:42 Відомий український співак потрапив до лікарні
- 14:16 Новий смак звичних продуктів: салат «не для вечері» від дієтологині Світлани Фус
Мануфактура: Lladro
Рік створення: 1995
Скульптор: Fulgencio Garcia
Висота: 55 cm
Лімітована серія
Із експозиції «Shvets Museum»
Прочитавши нещодавно історію картини Жюля Лефевра «Римське милосердя», написаної в 1863 році, був просто вражений. І навіть не приголомшливим сюжетом, героїня якого — молода жінка з дитиною на руках — годує тюремного в'язня, що жадібно припав до її налитих молоком грудей. І навіть не величезною сумою (30 мільйонів доларів), за яку картину було продано на одному з аукціонів. І навіть не яскравим виявом дочірнього кохання, яке стало приводом для створення цього твору.
Вразило інше. Те, як невигаданий сюжет упродовж багатьох століть не дає спокою геніальним живописцям, не дозволяє їм обійти його у своїй творчості. Ще в 1-му столітті до нашої ери на фресках стародавньої Помпеї була зображена легенда про римського в'язня, кинутого в темницю і залишеного там вмирати голодною смертю. Старий Цимон так і загинув би без хліба і води, якби не його дочка Перо, яка домоглася від влади дозволу відвідувати нещасного батька, приходячи до нього з немовлям, що нещодавно народилося в неї.
Йшли місяці, а в'язень все не вмирав, викликаючи здивування у стражників, що бачили багато. І одного разу вони підглянули, як Перо, наблизившись до тюремних ґрат, годує знесиленого батька своїми грудьми. Замість покарання її за це вражені побаченим тюремники вирішили звільнити Цимона…
Фреска в Помпеях називалася «Батьколюбство римлянки». Караваджо у своїй знаменитій картині «Сім діянь милосердя» (1612) зобразив цю сцену у правій частині свого твору. Рубенс, який написав у тому ж 1612-му році «Батьколюбство римлянки», трепетно передав процедуру годування в'язня грудьми (по суті, порятунку батька від голодної смерті) у властивих йому виразних тонах. Та на цьому не зупинився. У 1630-му році великий художник повернувся до цього сюжету, створивши новий варіант «Батьколюбства римлянки» і додавши на задньому плані обличчя здивованих несподіваним відкриттям стражників, які спостерігають за незвичайною сценою.
Знаменитий англійський поет Джозеф Аддісон одного разу сказав: «Немає на світі такої суто ангельської прихильності, як любов батька до дочки і любов дочки до батька у відповідь». Напевно, старий Аддісон щось знав…
Усім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра та щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.