- 24.04 23:40 Потап «перевтілився» у корову: що сталося
- 24.04 23:30 Не псуйте одяг і не вбивайте пралку: вчені назвали найкращий режим для прання
- 24.04 22:53 Виявився ще тим забіякою: Артем Пивоваров зламав ніс своїй шанувальниці
- 24.04 22:35 Дайте це підживлення розсаді, і не знатимете, що робити з рясним урожаєм томатів, огірків та перців
- 24.04 22:25 «Хочу, щоб цього взагалі не було»: відома українська акторка розповіла про спілкування з колишнім чоловіком-нардепом
- 24.04 22:01 Дуже смачні кальмари: приготуйте на Великдень
- 24.04 21:32 Готуємо «пляжне тіло»: ефективні поради, як швидко схуднути до літа
- 24.04 21:03 Не викидайте скошену траву: готуємо ідеальне добриво з кульбаби
- 24.04 20:45 Друге підживлення часнику: аграрій-практик розповів, що потрібно зробити для розвитку листя, цибулинки і кореневої системи рослин
- 24.04 20:35 Бундесвер не в змозі забезпечити бронетехнікою Україну: що сталося
- 24.04 20:17 Смачніше м’яса: приголомшлива й ніжна запіканка з капустою на сковороді
- 24.04 20:02 Найближчим часом окупанти активізують удари по Україні, — аналітики ISW
Із експозиції «Shvets Museum»
22 квітня 1838 року до гавані Нью-Йорку прибув пасажирський колісний пароплав під назвою «Сіріус». Це був незвичайний рейс. «Сіріус» вийшов з англійського порту Корк 4 квітня та досяг кінцевої мети свого маршруту рівно через 18 днів і 10 годин. Що ж у цьому плаванні було такого незвичайного, запитаєте ви? І я відповім: незвичайним тут було все, тому що «Сіріус» став першим в історії пароплавом, що перетнув Атлантичний океан без допомоги вітрил!
Будувався цей корабель на верфі шотландського міста Літ на замовлення ірландського судновласника з Кірка Джеймса Била. І взагалі-то призначався він спочатку для перевезень вантажів і пасажирів через Ла-Манш. Але американський бізнесмен Джуніус Смітт, зафрахтовавши його, раптом дізнався про те, що у цей же час закінчується будівництво іншого пароплава — «Great Western», якому відводилася роль першопрохідника в подоланні Атлантичного океану без вітрил. До того ж, був оголошений приз під назвою «Блакитна стрічка». Коротше кажучи, в трансатлантичний рейс і «Сіріус», і його головний (і єдиний!) конкурент вирушили в один день.
На борту «Сіріуса», яким командував колишній офіцер Королівського флоту Річард Робертс, було 40 пасажирів та 32 члени команди. А ще він був міцно перевантажений паливом. Багато хто вважав, що 450 тонн вугілля, зануреного на теплохід, вельми небезпечним обставиною — при сильному штормі пароплав міг легко перекинутися. Але все вийшло по-іншому. Буквально через день після виходу в океан через пожежу, що виникла на борту «Great Western», постраждале судно змушене було повернутися назад. А «Сіріус» продовжив подорож у повній самоті. Пароплав йшов з середньою швидкістю 8,5 вузла, витрачаючи 1 тонну (!) вугілля на годину. Коли запаси вугілля вичерпалися, команді довелося пустити в котли щогли, дерев'яні настили містків та навіть меблі …
Всього через 4 години після тріумфального прибуття «Сіріуса» до Нью-Йорку в тій же гавані опинився пароплав «Great Western», відстававши від конкурента на три доби й майже наздогнавши його на фініші. Звичайно, це було не дуже справедливо, але саме «Сіріусу» пощастило увійти в історію як першому пароплаву, який подолав Атлантику не під вітрилами, а під паром. Повернувшись додому, «Сіріус» майже 10 років після свого тріумфу працював на лінії Лондон-Корк, а в 1847 році, налетівши в тумані на скелі, «Сіріус» затонув у затоці Баллікоттон …
Всім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра і щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.