- 21:29 Невдячний: ексдружина Бена Аффлека вважає, що він має бути добрішим до Дженніфер Лопес
- 21:00 Додайте їх у свій раціон і схуднете: чим ще корисні пребіотики
- 20:45 «Серію статуеток „На злобу дня“ зняли з виробництва зі скандалом», — колекціонерка Людмила Карпінська-Романюк
- 20:30 З перших місяців війни став на захист України: в бою з окупантами загинув офіцер зі Львівщини
- 20:05 Швидкий манний пиріг: делікатес, який можна готувати хоч кожного дня
- 19:54 Левам — «Сила», Ракам — «Верховна Жриця», а Овнам — «Колісниця»: Таро-прогноз та поради карт на 26 січня
- 19:46 Сподіваються, що переїзд буде останнім: Алла Пугачова та Максим Галкін покидають Кіпр
- 19:45 Мирна угода задовольнить путіна лише за однієї умови — аналітик
- 19:10 Кекс за рецептом Самвела Адамяна: готується за 5 хвилин, виручить господиню у будь-який момент
- 18:41 Забули розморозити м’ясо, а вже пора готувати вечерю? Блогерка Марія порадила, що робити у такому випадку
- 18:23 Чи дорожчатиме свинина у лютому: виробники помітили одну тенденцію
- 17:55 Будь як Арабелла: користувачі мережі радять Харпер Бекхем брати приклад з онуки Трампа
Із експозиції «Shvets Museum»
22 квітня 1838 року до гавані Нью-Йорку прибув пасажирський колісний пароплав під назвою «Сіріус». Це був незвичайний рейс. «Сіріус» вийшов з англійського порту Корк 4 квітня та досяг кінцевої мети свого маршруту рівно через 18 днів і 10 годин. Що ж у цьому плаванні було такого незвичайного, запитаєте ви? І я відповім: незвичайним тут було все, тому що «Сіріус» став першим в історії пароплавом, що перетнув Атлантичний океан без допомоги вітрил!
Будувався цей корабель на верфі шотландського міста Літ на замовлення ірландського судновласника з Кірка Джеймса Била. І взагалі-то призначався він спочатку для перевезень вантажів і пасажирів через Ла-Манш. Але американський бізнесмен Джуніус Смітт, зафрахтовавши його, раптом дізнався про те, що у цей же час закінчується будівництво іншого пароплава — «Great Western», якому відводилася роль першопрохідника в подоланні Атлантичного океану без вітрил. До того ж, був оголошений приз під назвою «Блакитна стрічка». Коротше кажучи, в трансатлантичний рейс і «Сіріус», і його головний (і єдиний!) конкурент вирушили в один день.
На борту «Сіріуса», яким командував колишній офіцер Королівського флоту Річард Робертс, було 40 пасажирів та 32 члени команди. А ще він був міцно перевантажений паливом. Багато хто вважав, що 450 тонн вугілля, зануреного на теплохід, вельми небезпечним обставиною — при сильному штормі пароплав міг легко перекинутися. Але все вийшло по-іншому. Буквально через день після виходу в океан через пожежу, що виникла на борту «Great Western», постраждале судно змушене було повернутися назад. А «Сіріус» продовжив подорож у повній самоті. Пароплав йшов з середньою швидкістю 8,5 вузла, витрачаючи 1 тонну (!) вугілля на годину. Коли запаси вугілля вичерпалися, команді довелося пустити в котли щогли, дерев'яні настили містків та навіть меблі …
Всього через 4 години після тріумфального прибуття «Сіріуса» до Нью-Йорку в тій же гавані опинився пароплав «Great Western», відстававши від конкурента на три доби й майже наздогнавши його на фініші. Звичайно, це було не дуже справедливо, але саме «Сіріусу» пощастило увійти в історію як першому пароплаву, який подолав Атлантику не під вітрилами, а під паром. Повернувшись додому, «Сіріус» майже 10 років після свого тріумфу працював на лінії Лондон-Корк, а в 1847 році, налетівши в тумані на скелі, «Сіріус» затонув у затоці Баллікоттон …
Всім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра і щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.
вологість:
тиск:
вітер: