- 15:50 Більше ніякої «Брітні Спірс»: відома співачка змінила ім’я у соціальних мережах
- 15:41 Порошенка розкритикували за появу на прем’єрі фільму «Буча» у куртці за 6 000 доларів
- 15:31 На Закарпатті депутат здійснив теракт: як його покарали за підрив гранат у сільраді
- 15:21 Ми безсилі: у Молдові радари не можуть ідентифікувати безпілотники, які запускає рф
- 15:04 Сніг, мокрий сніг, дощ: якої погоди чекати на вихідних в Україні
- 14:55 Як витягнути пробку, яка провалилась у пляшку: порада від «шефа Педро»
- 14:31 Готував серію ударів по місту: у Миколаєві затримали працівника обленерго
- 14:20 Буду сумувати: пара популярних ведучих залишила ранкове шоу
- 14:07 Ворог завдав шість ударів по передмістю Краматорська: є жертва та поранені
- 13:59 Смертоносна балістика: розвідники розповіли про комплекс «кедр», яким росія атакувала Дніпро
- 13:41 Україні дістався старий суперник з Євро-2024: підсумки жеребкування плей-оф Ліги націй
- 13:41 Ціни продовжують зростати: що найбільше подорожчало, і коли чекати «полегшення»
Із експозиції «Shvets Museum»
22 квітня 1838 року до гавані Нью-Йорку прибув пасажирський колісний пароплав під назвою «Сіріус». Це був незвичайний рейс. «Сіріус» вийшов з англійського порту Корк 4 квітня та досяг кінцевої мети свого маршруту рівно через 18 днів і 10 годин. Що ж у цьому плаванні було такого незвичайного, запитаєте ви? І я відповім: незвичайним тут було все, тому що «Сіріус» став першим в історії пароплавом, що перетнув Атлантичний океан без допомоги вітрил!
Будувався цей корабель на верфі шотландського міста Літ на замовлення ірландського судновласника з Кірка Джеймса Била. І взагалі-то призначався він спочатку для перевезень вантажів і пасажирів через Ла-Манш. Але американський бізнесмен Джуніус Смітт, зафрахтовавши його, раптом дізнався про те, що у цей же час закінчується будівництво іншого пароплава — «Great Western», якому відводилася роль першопрохідника в подоланні Атлантичного океану без вітрил. До того ж, був оголошений приз під назвою «Блакитна стрічка». Коротше кажучи, в трансатлантичний рейс і «Сіріус», і його головний (і єдиний!) конкурент вирушили в один день.
На борту «Сіріуса», яким командував колишній офіцер Королівського флоту Річард Робертс, було 40 пасажирів та 32 члени команди. А ще він був міцно перевантажений паливом. Багато хто вважав, що 450 тонн вугілля, зануреного на теплохід, вельми небезпечним обставиною — при сильному штормі пароплав міг легко перекинутися. Але все вийшло по-іншому. Буквально через день після виходу в океан через пожежу, що виникла на борту «Great Western», постраждале судно змушене було повернутися назад. А «Сіріус» продовжив подорож у повній самоті. Пароплав йшов з середньою швидкістю 8,5 вузла, витрачаючи 1 тонну (!) вугілля на годину. Коли запаси вугілля вичерпалися, команді довелося пустити в котли щогли, дерев'яні настили містків та навіть меблі …
Всього через 4 години після тріумфального прибуття «Сіріуса» до Нью-Йорку в тій же гавані опинився пароплав «Great Western», відстававши від конкурента на три доби й майже наздогнавши його на фініші. Звичайно, це було не дуже справедливо, але саме «Сіріусу» пощастило увійти в історію як першому пароплаву, який подолав Атлантику не під вітрилами, а під паром. Повернувшись додому, «Сіріус» майже 10 років після свого тріумфу працював на лінії Лондон-Корк, а в 1847 році, налетівши в тумані на скелі, «Сіріус» затонув у затоці Баллікоттон …
Всім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра і щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.
вологість:
тиск:
вітер: