- 16:05 Ексфутболіста «Динамо» зобов'язали виплатити колишній коханій сотні тисяч доларів боргу за аліментами
- 15:39 Куряче філе з яблуками від зірки «МайстерШефа»: ніжний смак та неймовірний аромат
- 15:20 Кожен іде своїм шляхом: останній крок Меган Маркл посилив чутки про розрив із принцом Гаррі
- 14:55 Чемпіонат України з футболу, 14-й тур, 22—25 листопада: результати та відеоогляди матчів, турнірна таблиця
- 14:49 «На жаль, у шоу, яке влаштовує росія, багато вдячних глядачів»: Сергій Фурса — про реакцію Заходу на удар по Дніпру
- 14:21 Дальність стрільби — 40 км і менше ніж дві хвилини на підготовку: командувач Нацгвардії розповів, чим б'ють окупантів
- 13:55 «Наш обов'язок — пам'ятати та говорити світові правду про геноцид»: Зеленський вшанував пам'ять жертв Голодоморів в Україні
- 13:52 Професор полтавського вишу разом зі спільниками допомагав за хабарі уникнути мобілізації
- 13:22 Українців очікує зниження ставок на іпотеку: кому пощастить
- 13:02 На зиму взимку не чекайте: грудень в Україні обіцяє бути аномально теплим
- 12:44 Не пізніше 28 лютого 2025 року: Кабмін обмежив термін дії відстрочок від мобілізації, виданих Мінекономіки
- 12:20 «Якщо Олександр не може відкрито розповісти про себе, то про які стосунки може йти мова?»: сомельє Аліна Пухальська про Холостяка та вихід з проєкту
Мануфактура: Lladro
Рік створення: 1997
Скульптор José Puche
Розмір: 40×76 cm
Лімітована серія
Із експозиції «Shvets Museum»
Це сталося далекого 1919 року. Підводні човни тоді ще з'являлися на світ. І ось з американською субмариною S-5 трапилася НП. При зануренні щось відбулося із клапанами. У всі відсіки через систему вентиляції ринула вода. Поки проблему усунули, човен набрав багато тонн води та опустився на дно. Випливти не виходило ніяк. За бортом — крижана вода.
І хоча глибина там була не така вже й велика (всього 60 метрів), подати радіосигнал лиха через товщу води було технічно неможливо. Екіпаж чудово розумів, що їх ніхто й ніколи не знайде на цьому Богом забутому дні біля мису Делавер.
І цього трагічного моменту у складі екіпажу субмарини S-5 знайшовся свій технічний геній. Він знайшов довгий кабель, під'єднав його до корабельного телефону, прикріпив телефон до сигнального бою і відправив його на поверхню. Незабаром у відкритому океані пролунав гучний дзвінок.
Дзвонив телефон досить довго. Дуже довго. Десять годин. На щастя, підводникам дуже пощастило — з вдалої випадковості неподалік проходив військовий транспорт «Алантус».
Першим телефонний дзвінок почув вахтовий. Спершу він подумав, що йому здалося. Прислухався — тиша. Потім знову подзвонили… Але звідки? Навколо — до самого горизонту — були лише хвилі океану.
Коли зателефонували знову, матрос вирішив, що божеволіє. Тоді він покликав товариша, який спочатку посміявся з нього, поки сам не почув вдалині ледь чутний телефонний дзвінок… Звідки, питається?
Поки викликали капітана, дзвінок телефону вже майже не чути. Але все ж таки капітан наказав спустити шлюпку на воду.
Коли моряки «Алантуса» підійшли на шлюпці до сигнального бою з телефонним апаратом усередині, що бовтався на поверхні води, один з них зняв трубку і сказав: «Алло!» На іншому кінці дроту відповіли: «Алло!»
Матрос здригнувся від несподіванки:
⁃ А ви хто?
⁃ Американська субмарина S-5. Капітан Кук. З ким маю честь розмовляти?
Матрос був настільки розгублений, що вголос сказав:
⁃ А куди ви прямуєте?
У відповідь на що почув:
⁃ Прямим курсом — в пекло! І скоро вже там будемо, якщо ви не поквапитеся.
Того дня ні чорти в пеклі, ні ангели в раю так і не дочекалися 28 людей, які вже внесли до попередніх списків безнадійно приречених на загибель. Останнім урятовану субмарину покинув капітан Кук. Кажуть, що з того часу у його маленькому будинку зберігається старовинна сімейна реліквія — корабельний телефон, який урятував життя десяткам підводників. Що б там не говорили, а надія справді вмирає останньою…
Усім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра та щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.
вологість:
тиск:
вітер: