- 11:59 З 1 січня українці можуть звертатися за податковою знижкою: що важливо знати
- 11:33 Варто готуватися до зростання цін на продукти на 20%: експерт розповів, чому це може статися
- 11:11 Оселедець — лише «хлопчик»: рецепт «правильного» форшмаку від Сави Лібкіна
- 10:44 З рахунків пенсіонерів можуть списати гроші: кого стосується рішення, яке ухвалив уряд
- 10:22 Це основна логістична складова: експерт про бої на Курахівському та Покровському напрямках
- 09:56 «Поясни мені, якого х*я ти привозиш на відбір до частин явний неліквід»: військовий з фронту різко звернувся до працівників ТЦК
- 09:30 Вилучення Вінісіуса за рукоприкладство та падіння «вічного» рекорду Пушкаша: матч «Реала» завершився скандалом
- 09:04 Пауербанк, що вибухнув, розніс квартиру в одеській багатоповерхівці
- 08:41 Мінсоцполітики запустило новий сервіс для людей з інвалідністю: хто та як може ним скористатися
- 08:14 Тельцям — усамітнення, Ракам — відвертість, а Водоліям — несподівані ситуації: гороскоп на суботу, 4 січня
- 03.01 22:27 Мітенки зі стразами — модний аксесуар цієї зими: з чим краще носити
- 03.01 22:02 Чудовий домашній соус до м’яса: смачно, як у ресторані
Мануфактура: Lladro
Рік створення: 1997
Скульптор José Puche
Розмір: 40×76 cm
Лімітована серія
Із експозиції «Shvets Museum»
Це сталося далекого 1919 року. Підводні човни тоді ще з'являлися на світ. І ось з американською субмариною S-5 трапилася НП. При зануренні щось відбулося із клапанами. У всі відсіки через систему вентиляції ринула вода. Поки проблему усунули, човен набрав багато тонн води та опустився на дно. Випливти не виходило ніяк. За бортом — крижана вода.
І хоча глибина там була не така вже й велика (всього 60 метрів), подати радіосигнал лиха через товщу води було технічно неможливо. Екіпаж чудово розумів, що їх ніхто й ніколи не знайде на цьому Богом забутому дні біля мису Делавер.
І цього трагічного моменту у складі екіпажу субмарини S-5 знайшовся свій технічний геній. Він знайшов довгий кабель, під'єднав його до корабельного телефону, прикріпив телефон до сигнального бою і відправив його на поверхню. Незабаром у відкритому океані пролунав гучний дзвінок.
Дзвонив телефон досить довго. Дуже довго. Десять годин. На щастя, підводникам дуже пощастило — з вдалої випадковості неподалік проходив військовий транспорт «Алантус».
Першим телефонний дзвінок почув вахтовий. Спершу він подумав, що йому здалося. Прислухався — тиша. Потім знову подзвонили… Але звідки? Навколо — до самого горизонту — були лише хвилі океану.
Коли зателефонували знову, матрос вирішив, що божеволіє. Тоді він покликав товариша, який спочатку посміявся з нього, поки сам не почув вдалині ледь чутний телефонний дзвінок… Звідки, питається?
Поки викликали капітана, дзвінок телефону вже майже не чути. Але все ж таки капітан наказав спустити шлюпку на воду.
Коли моряки «Алантуса» підійшли на шлюпці до сигнального бою з телефонним апаратом усередині, що бовтався на поверхні води, один з них зняв трубку і сказав: «Алло!» На іншому кінці дроту відповіли: «Алло!»
Матрос здригнувся від несподіванки:
⁃ А ви хто?
⁃ Американська субмарина S-5. Капітан Кук. З ким маю честь розмовляти?
Матрос був настільки розгублений, що вголос сказав:
⁃ А куди ви прямуєте?
У відповідь на що почув:
⁃ Прямим курсом — в пекло! І скоро вже там будемо, якщо ви не поквапитеся.
Того дня ні чорти в пеклі, ні ангели в раю так і не дочекалися 28 людей, які вже внесли до попередніх списків безнадійно приречених на загибель. Останнім урятовану субмарину покинув капітан Кук. Кажуть, що з того часу у його маленькому будинку зберігається старовинна сімейна реліквія — корабельний телефон, який урятував життя десяткам підводників. Що б там не говорили, а надія справді вмирає останньою…
Усім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра та щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.
вологість:
тиск:
вітер: