- 12:20 «Танк засунув ствол у вікно і лупанув по мені»: історія «сталевого» захисника, який повертався на фронт до дружини
- 12:00 Позбавлення від катаракти всього за 5 хвилин у Києві
- 11:55 Свідчення Гладковського-Свинарчука в разі його екстрадиції до України можуть стати вироком для Порошенка, — Сергій Іванов
- 11:54 Шпигувала за ППО і готувала удар по правоохоронцям: на Полтавщині знешкодили агентку росіян, яка «залягла на дно».
- 11:32 Водіїв-рецидивістів хочуть карати суворіше: за що можуть позбавити прав на рік
- 11:09 Зірка «Барселони» вдруге стане батьком: мама — колишня хокеїстка
- 10:46 Приватний будинок директора Одеського зоопарку знищено внаслідок нічного нальоту ворожих безпілотників на регіон
- 10:25 Існує ризик, що рф затягне переговори на все літо, — ЗМІ
- 09:56 Дрон атакував арсенал під Сімферополем: партизани повідомляють про втрати серед російських військових
- 09:31 Підозрюваний у підпалі будинків та автомобіля прем'єра Британії Стармера виявився українцем
- 09:06 Умєров «за старшого»: Зеленський затвердив склад українських переговорників у Стамбулі
- 08:41 ЗСУ втратили ще один F-16: як це сталося
ОРДЛО — розорені та розкрадені території, для України це зовсім не подарунок, — аналітик

— Порошенко намагався максимально залучити міжнародну спільноту до війни на Донбасі. І міжнародний миротворчий контингент став би чудовим прикладом реальної допомоги Україні не лише на словах, а й на ділі. Проблема, як завжди, походила від Росії, яка блокувала цю українську ініціативу в ООН, — каже Ігор Соловей. — Нова українська влада публічно не відмовилася від цієї ідеї. Проте й не форсувала її. Колишній міністр закордонних справ Вадим Пристайко обіцяв повернутись до питання залучення миротворців лише після того, як будуть вичерпані можливості Мінських угод. Розрахунок Києва полягає в тому, що вдасться швидко повернути ОРДЛО назад, а миротворці це своєрідне «заморожування» конфлікту.
І не треба забувати, що нинішня влада ревно ставиться до всіх ініціатив, які виходили від їхніх попередників. Тим більше, особисто від 5-го українського президента.
— Глава Офісу президента Андрій Єрмак вважає, що призначення заступником Кучми на переговорах Тристоронньої контактної групи (ТКГ) віце-прем'єра Олексія Резнікова, запровадження делегації кількох заступників міністрів та голів парламентських комітетів додасть прискорення, нову якість переговорам. Водночас, противники такого курсу стверджують: підвищення статусу української делегації сприятиме уникненню Росії від відповідальності за те, що відбувається на Донбасі, змусить Україну вести прямі переговори з Донецьком і Луганськом на офіційному рівні — і це переконає світову громадськість у тому, що на Донбасі йде громадянська. війна. Яка з цих думок ближча до істини?
— Нинішня українська влада свято вірить у свої можливості (ймовірно, дотримуючись передвиборчих обіцянок особисто Володимира Зеленського та партії «Слуга народу») закінчити війну на Донбасі та повернути окуповані території. Виходячи з цієї логіки, вони відмовляються від інших варіантів (миротворці або повне «заморожування» конфлікту), роблячи ставку на існуючий і більш-менш чинний механізм Мінська. У цій тактиці Київ має постійно показувати свою готовність та здатність працювати у рамках Мінських домовленостей. А підвищення рівня представництва у ТКГ і є яскравою демонстрацією своєї конструктивної позиції. Насамперед — іноземним партнерам, які потім своїми каналами мають тиснути на Москву.
Чи допоможе це вирішити проблему? Я маю великі сумніви, адже позиції України та Росії — кардинально протилежні, це не дрібні розбіжності. Підвищення рівня свого представництва в рамках контактної групи є певною мірою ІБД — імітацією бурхливої діяльності. Але добрий спосіб показати наочно, who is who.
— Російська сторона стверджує, що зміна складу української делегації в Мінську різко уповільнила процес, оскільки нові переговорники, окрім Рєзнікова, виявилися непідготовленими, тож не могли вирішити практично жодного питання. Чи погоджуєтесь ви з думкою, що, змінюючи склад делегації, а також висуваючи ідею запрошення на переговори нічого не вирішальних переселенців з Донбасу, Єрмак намагається звести переговори до якоїсь імітації процесу, бігу на місці?
— Можу лише повторитись: українська сторона такими діями показує своє бажання вирішити проблему на Донбасі. А ще — виставляє росіян у невигідному світлі, демонструючи їхню неконструктивність.
Якщо це і біг на місці, все одно він символізує підготовку до майбутнього забігу. Але тут уже потрібна готовність іншої сторони пробігти цю дистанцію разом. Росія ж усіляко демонструє, що не бажає брати участь у цьому.
— Представники України наполягають на необхідності повернення системи розрахунків і оподаткування в ОРДЛО в рамки українського правового поля, а також верифікації нашого держмайна, яке там знаходиться. Наскільки важливою є ця частина переговорів і чи реально досягти такої домовленості до відновлення Україною контролю над цими територіями.
- Повернення окупованих територій — не самоціль. Адже важливо повернути не лише території, а й людей. Та ще повернути так, щоб ОРДЛО не стало своєрідним каменем на шиї, що втопить усю Україну. Чого, власне, і досягає Росія.

Зараз ОРДЛО — це розорені, розкрадені території з розлюченими жителями. «Роздовбаний у мотлох хутір», як назвав їх російський економіст Дмитро Потапенко. Важко з ним не погодитися в тому, що «кому першому перепадуть ці території, тому буде дуже погано» — адже доведеться і протестні настрої придушувати, і вкладати серйозні гроші з обмеженого бюджету (у тому числі через пандемію коронавірусу). У ситуації, що склалася, ОРДЛО буде зовсім не призом.
Тому логіка української сторони зрозуміла: економічний ефект від повернення ОРДЛО (через аудит існуючого становища економіки) також слід прорахувати.
Читайте також продовження інтерв'ю з Ігорем Солов'єм:
Путін Зеленського ненавидить — той подав росіянам «поганий приклад», — Ігор Соловей
Україна нарешті зробила сильний крок на Мінських переговорах, — журналіст Ігор Соловей
3091Читайте нас у Facebook