- 20:11 Рибам — «Верховна Жриця», Близнюкам — «Туз Жезлів», а Терезам — «Закохані»: Таро-прогноз на 25 листопада
- 19:57 Чемпіонат України з футболу, 14-й тур, 22—25 листопада: результати та відеоогляди матчів, турнірна таблиця
- 19:49 Один з генпідрядників «Укрнафти» не розрахувався по боргах і сподівається на скандального суддю Хрипуна, — Кулик
- 19:42 Кейт Міддлтон надіслала персональні запрошення на Різдво: хто їх отримав
- 19:16 Галкін показав, як готується до повернення додому, а Пугачова трохи «дорікнула» Паулсу
- 18:45 Мерзенні і тупі пики: в рф стверджують, що Софія Ротару начебто негарно відзивалась про росіян
- 18:40 Зайшли до квартири і відкрили вогонь: в Торецьку окупанти холоднокровно вбили двох жінок і поранили чоловіка
- 18:21 Сирні та яблучні млинці: два відмінні сезонні рецепти від Тетяни Литвинової
- 17:51 Все набагато гірше: стало відомо, як насправді буде зустрічати Різдво принц Гаррі
- 17:23 Не чекайте середини грудня: експерт попередив, які товари обов’язково подорожчають перед новорічними святами
- 16:53 Карта Таро тижня «Туз Мечів»: що на нас чекає з 25 листопада по 1 грудня
- 16:33 Довелось похвилюватись: в Одесі люди застрягли на атракціоні через відключення світла
Із експозиції «Shvets Museum»
Рівно 250 років тому, 13 квітня 1771 року, в англійському місті Іллугане, графство Корнуелл, народився майбутній винахідник першого у світі паровозу Річард Тревітік. Університетів він не закінчував. Після школи самостійно вивчив всі премудрості парової техніки і, отримавши скромну посаду інженера в одній з компаній, почав створювати стаціонарні машини, що працюють при високому тиску. Тревитик досить швидко освоїв циліндричні парові котли і в 1797 році в нього спалахнула ідея створення парових візків. Уже в 1801 році успішні випробування таких візків пройшли в Корнуеллі та Лондоні. Але молодому талановитому винахіднику цього здалося замало. Він відчував, що здатний на більше. Причому, як в прямому, так і в переносному сенсі слова.
Створивши декілька парових машин, які використовувалися для шахтних підйомників, Тревитик в тому ж 1801 році побудував свій перший паровоз (або «дорожній локомотив», як його спочатку називали), який отримав досить дивне ім'я «Puffing Devil» («Пихкаючий чорт»). Компонування паровоза було настільки вдалим, що потім використовувалося в паровозобудуванні буквально до останнього часу. А, хочу зауважити, у багатьох країнах світу паровози й до сих пір використовуються як для перевезення вантажів, так і в пасажирських перевезеннях по залізницях.
Наступним винаходом Тревитика став паровоз «Колбрукдейл», швидко розвалений ще в ході випробувань. А ось справжню славу приніс винахіднику вже його третій паровоз «Penydarren», названий так на честь металургійної компанії, яка його замовила. Він-то і вважається першим в світі справжнім паровозом.
До речі, величезний ажіотаж в англійських газетах викликав суперечку між власником цієї компанії Семом Хомфрі і одним його конкурентом з Південного Уельсу. Хомфрі поставив 500 золотих гіней (дуже велику на ті часи суму) на те, що його паровоз протягне за собою вантаж в 10 тонн на відстань 10 миль. І ось у лютому 1804 року паровоз з 5 вагонами, завантаженими 10 тоннами заліза, та ще й з 70 пасажирами, проїхав всі 10 миль між підприємствами Хомфрі за 4 години 5 хвилин з середньою швидкістю 3,9 кілометра на годину. Восторг публіки, що зібралася, важко було описати.
Власне кажучи, на цьому історія винаходів Річарда Тревитика несподівано обривається. Продавши разом з паровозом всі свої патенти містеру Хомфрі, «батько паровозів» Тревитик емігрував до Південної Америки. А залізні дороги й паровози в Англії почали будувати вже зовсім інші люди …
Всім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра і щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.
вологість:
тиск:
вітер: