- 12:20 Американки завжди повертаються до українських майстринь манікюру й залишають хороші чайові: історія успіху полтавки, яка вважала себе безталанною
- 12:05 Дива трапляються: на які чотири знаки Зодіаку чекає фантастичний успіх наприкінці січня
- 11:42 Відрахуйте 50 днів: аграрій з Київщини Валерій розповів, як визначити термін посіву насіння солодкого перцю на розсаду
- 11:19 Українські міста і громади зможуть приєднатися до платформи MISTO і розвивати електронні сервіси
- 11:10 Зробіть так, і на плащі не буде жодної складки: блогерка Діана розповіла, як прасувати речі з еко-шкіри
- 10:45 Панський дерун з сиром і грибами: майже ресторанна страва від львівської блогерки
- 10:21 Нічна атака росії: у Вишневому під Києвом пошкоджено житловий будинок
- 10:20 Пішов з життя наймолодший футболіст в історії «Манчестер Юнайтед», котрий тиснув руку королеві
- 09:40 Пенсія та соціальні виплати у спадок: хто має право отримати
- 09:10 На Близнюків чекає цінна знахідка, а Стрільці отримають важливий знак долі: гороскоп на 25 січня
- 08:52 Під прикриттям реформ: як Жумаділов та Умеров перерозподіляють оборонні бюджети
- 08:27 Ворог вкотре атакував мирні міста України: під Києвом пошкоджено багатоповерхівку, виникла пожежа
Із експозиції «Shvets Museum»
Рівно 250 років тому, 13 квітня 1771 року, в англійському місті Іллугане, графство Корнуелл, народився майбутній винахідник першого у світі паровозу Річард Тревітік. Університетів він не закінчував. Після школи самостійно вивчив всі премудрості парової техніки і, отримавши скромну посаду інженера в одній з компаній, почав створювати стаціонарні машини, що працюють при високому тиску. Тревитик досить швидко освоїв циліндричні парові котли і в 1797 році в нього спалахнула ідея створення парових візків. Уже в 1801 році успішні випробування таких візків пройшли в Корнуеллі та Лондоні. Але молодому талановитому винахіднику цього здалося замало. Він відчував, що здатний на більше. Причому, як в прямому, так і в переносному сенсі слова.
Створивши декілька парових машин, які використовувалися для шахтних підйомників, Тревитик в тому ж 1801 році побудував свій перший паровоз (або «дорожній локомотив», як його спочатку називали), який отримав досить дивне ім'я «Puffing Devil» («Пихкаючий чорт»). Компонування паровоза було настільки вдалим, що потім використовувалося в паровозобудуванні буквально до останнього часу. А, хочу зауважити, у багатьох країнах світу паровози й до сих пір використовуються як для перевезення вантажів, так і в пасажирських перевезеннях по залізницях.
Наступним винаходом Тревитика став паровоз «Колбрукдейл», швидко розвалений ще в ході випробувань. А ось справжню славу приніс винахіднику вже його третій паровоз «Penydarren», названий так на честь металургійної компанії, яка його замовила. Він-то і вважається першим в світі справжнім паровозом.
До речі, величезний ажіотаж в англійських газетах викликав суперечку між власником цієї компанії Семом Хомфрі і одним його конкурентом з Південного Уельсу. Хомфрі поставив 500 золотих гіней (дуже велику на ті часи суму) на те, що його паровоз протягне за собою вантаж в 10 тонн на відстань 10 миль. І ось у лютому 1804 року паровоз з 5 вагонами, завантаженими 10 тоннами заліза, та ще й з 70 пасажирами, проїхав всі 10 миль між підприємствами Хомфрі за 4 години 5 хвилин з середньою швидкістю 3,9 кілометра на годину. Восторг публіки, що зібралася, важко було описати.
Власне кажучи, на цьому історія винаходів Річарда Тревитика несподівано обривається. Продавши разом з паровозом всі свої патенти містеру Хомфрі, «батько паровозів» Тревитик емігрував до Південної Америки. А залізні дороги й паровози в Англії почали будувати вже зовсім інші люди …
Всім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра і щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.
вологість:
тиск:
вітер: