росія більше не використовує Кримський міст для постачання своїх військ в Україні
москва перейшла на використання сухопутних маршрутів в анексованій частині Україні для постачання своєї лінії фронту після неодноразових атак України на Кримський міст, який з’єднує материкову росію з півостровом.
Аналіз супутникових знімків показує, що на мосту, який росія побудувала після анексії Криму в 2014 році, практично відсутній рух транспорту, і тому він більше не може бути ефективною військовою мішенню для обмежених боєприпасами українських військ, вважають аналітики Molfar, найбільшого українського приватного розвідувального агентства. Супутникові фото Maxar, які були проаналізовані Molfar і надіслані The Independent, показують, що тільки один військовий вантажний потяг був помічений на залізничній лінії моста протягом трьох місяців.
29 лютого було зафіксовано проходження мостом єдиного російського вантажного поїзда. Довжина поїзда — 820 метрів, орієнтовна кількість вагонів — 55. У березні або квітні на мосту не було жодного руху за участю російських військових.
Використання мосту росією значно скоротилося після того, як 17 липня 2023 року Україна атакувала його за допомогою безпілотників і підірвала ділянку дороги та залізничне полотно, зазначається в аналізі.
Раніше Україна атакувала міст довжиною 19 км, підірвавши на ньому заряджену вибухівкою вантажівку. У жовтні 2022 року ця атака забрала життя чотирьох людей. У серпні минулого року Київ випустив три ракети, спрямовані на знесення мосту, але вони були перехоплені росією.
Закриття мосту на початку цього року відображає наслідки минулорічної атаки: супутникові зображення показують, що в липні чи серпні на ньому не було значного руху поїздів. За словами голови Служби безпеки України Василя Малюка, до нападу 17 липня росія щодня перевозила через міст понад 40 поїздів зі зброєю.
Зараз рух скорочено до чотирьох пасажирських поїздів і одного загального вантажного поїзда на день, сказав Малюк.
Рішення припинити використання Керченського мосту для доукомплектування російських сил пов’язане зі сплеском вантажних перевезень через Тамань у Ростовській області, заявив The Independent генеральний директор Molfar Артем Старосєк.
Зараз Києву слід зосередити свою увагу на Мелітополі, Бердянську та Маріуполі, де росія прокладає нові залізничні лінії, щоб з’єднати ці окуповані українські регіони з Кримом і материковою росією, вважає він.
Нову залізничну лінію, яка йде від Акімівки в Мелітополі та тягнеться до Бердянська та Маріуполя, перш ніж досягти Ростова в росії, ймовірно, використовуватимуть російські війська для нового наступу, який, як очікується, розпочнеться цього літа.
Він припустив, що Україна могла б отримати вигоду, орієнтуючись на ці наземні маршрути, а не витрачаючи свої ресурси на Кримський міст.
«Саме ці шляхи наразі становлять більш серйозну загрозу, ніж непрацююча залізнична колія Кримського мосту, — сказав він. — Західна допомога також має надаватися таким чином, щоб вона могла задовольнити потреби України для ліквідації цих активних точок російської логістики».
Раніше «ФАКТИ» публікували пояснення експертів щодо наступу на Харків з огляду на скупчення російських військ на кордоні з Україною.
286Читайте нас у Facebook