- 22:28 Прикраса з історією: чому тіара знову в тренді
- 22:01 Секрет теплих зустрічей: приготуйте рідним фантастичне медове печиво до ароматного чаю
- 21:31 Хоче яхту та гарячих хлопців: Дженніфер Лопес надихається Леонардо Ді Капріо
- 21:00 Як побороти гниль на вишні: прості та доступні способи, що творять дива
- 20:35 Кабмін передав частину функцій від органів соцзахисту до Пенсійного фонду: що важливо знати
- 20:33 Завжди був готовий допомогти побратимам: воїн з Львівщини загинув у стрілецькому бою на Сумщині
- 20:06 Печиво «Горішки»: чудова випічка для ранкових чаювань
- 19:42 Окупація чи тиск: експерт розповів, чого очікувати на Сумському напрямку від ворога і в чому його головна мета
- 19:39 «Що швидше ми налаштуємося на довгу війну, то швидше війна завершиться», — Валерій Пекар
- 19:22 Дівам — «Зірка» та приємні враження, Козерогам — «Сонце» та заслужений відпочинок: Таро-прогноз на 14 червня
- 18:59 Одна карта — на всі рахунки: в Україні запроваджують відкритий банкінг
- 18:34 росія і КНДР шукають приховані способи вербувати військових з Північної Кореї, — аналітики
Експортери залізної руди намагаються «протиснути» портових операторів задля збереження надприбутків

Експерти, тісно пов'язані з металургійними та видобувними компаніями, обурилися через наміри портових операторів підвищити ставку на перевалку залізорудного концентрату та звинуватили їх у змові. Тим часом ціни на залізну руду на світових ринках підвищилися до рекордних 200 доларів і продовжують зростати. А ставка на перевалку руди в українських портах вже багато років зберігається критично низькою, повідомили «Українські новини» з посиланням на «Подробности».
Згідно з прогнозами експертів, 2021 рік буде чи не найприбутковішим за останні 10 років для виробників ЗРС. Найбільшими експортерами залізорудної сировини з України є компанії груп «Метінвест». У коментарі для журналу «Новий час» старший аналітик Dragon Capital Денис Саква зазначив, що збільшення цін на світових ринках — «дуже хороші новини для українських копалень. Воно дозволяє компенсувати зростання витрат на доставку ЗРС у Китай».
На це звернув увагу президент Володимир Зеленський, заявивши, що на видобуток залізної руди, яка, за Конституцією, як і всі надра, належить українцям, необхідно збільшити податок. Пропозиція дуже розумна, враховуючи, що податок на сировину у країні не підвищувався роками завдяки потужному лобі власників металургійних гігантів у всіх гілках влади.
У ланцюжку експорту є найважливіша ланка — порти. Основні експортні операції групи «Метінвест» проводяться в порту «Південний». З 2018 року ставка на обробку тонни тут коливалася від $ 2,05 до $ 3,40 — при вдвічі більшій ринковій ціні. Вочевидь будучи найбільшим клієнтом портів, а також користуючись адміністративним впливом, експортер багато років отримував максимально вигідну для себе ставку. Занижена ціна на перевалку руди вже стала причиною збитків державного порту «Південний» — 50 млн гривень тільки за перший квартал поточного року.
У травні 2021 року, з урахуванням світової кон'юнктури, порти заявили про своє рішення підвищити ставку до ринкового рівня, що спричинило звинувачення виробниками операторів у змові.
За фактом, від встановлення ринкового тарифу на перевалку виграють усі, крім експортера. Бюджети — державний та місцеві, залізничний оператор, порти отримають прибуток, адже посилення експортного потенціалу України зараз знаходиться в унікальній точці підвищеного попиту на сировину, яку ми маємо.
232Читайте нас у Facebook