ПОИСК
6 червня 2021
АВТОМОБІЛЬ ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ
АВТОМОБІЛЬ ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ Країна: Іспанія Мануфактура: Lladro Рік створення: 1992 Скульптор: Francisco Catalá Розмір: 32×51 cm Лімітована серія: 1500 виробів

Із майбутньої
київської експозиції
приватної колекції
«Shvets Museum»

Дослідники історії автомобілебудування називають життя Луї Шевроле повним злетів і падінь. І частково вони мають рацію. Чому тільки частково? Та тому що головною рушійною силою в його житті все-таки була швидкість. Саме швидкістю він марив з самого дитинства. Саме швидкість надавала йому сили у найважчі періоди випробувань. Саме швидкості він зобов'язаний всім найвидатнішим, що було їм створено за досить коротке його життя.

Рівно 100 років тому переможцем знаменитих американських перегонів «Індіанаполіс 500» 1921 року став Луї-Жозеф Шевроле, чоловік, якого одні називали великим автогонщиком, другі — великим винахідником, треті — великим бізнесменом. Ні, треті, мабуть, вже точно помилялися. Ким ким, а великим бізнесменом він точно не став. І все через це хитрющого Вільяма Дюранта, засновника й власника корпорації General Motors (GM). Це Дюранту першому вдалося розгледіти у молодому й успішному швейцарському гонщику, який встиг попрацювати механіком на автомобільних заводах у Франції, Канаді та США, але прославився не цим, а своїми гучними перемогами в змаганнях, талановитого автоконструктора. Перш, ніж зав'язати з Луї Шевроле ділові відносини, Дюрант навів про нього довідки, дізнавшись практично все про життя непростого та задерикуватого хлопця.

Народившись у родині годинникаря в маленькому містечку на заході Швейцарії, Луї вже в 11 років кинув навчання та влаштувався працювати в майстерню по ремонту велосипедів. Він ці велосипеди примудрявся не тільки ремонтувати, але ще й використовувати у змаганнях, виграючи один кубок за іншим. А потім, одного разу відремонтувавши машину, яка сама двигалася — паровий трицикл, що належав американському мільйонерові Вандербільдту, так загорівся мрією винаходити автомобілі, що відправився до Парижу, де спробував себе на декількох автозаводах. Потім з братами Артуром і Гастоном відправився за океан, де і механіком встиг попрацювати, і прекрасним автогонщиком показати. У популярних на початку минулого століття перегонахі «Три милі» Луї перемагав тричі, зумівши навіть встановити світовий рекорд швидкості. Але після загибелі в 1920 році Гастона та після цілої низки серйозних аварій, в які Луї став потрапляти на подив часто, він вирішив з кар'єрою автогонщика потихеньку зав'язувати. А тут як раз з'явився Вільям Дюрант.

Це він умовив Луї створити Chevrolet Motor Car Company. Це він створив всі умови для випуску сконструйованого Луї Шевроле першого автомобіля Classic Six. Але це і він же прийняв рішення зробити машини, які випускалися на заводі в Детройті Chevrolet, дешевшими й доступнішими для покупців, позбавивши їх головної, на думку Шевроле, властивості — великої швидкості. Луї так і не зміг пробачити могутньому партнеру такого рішення й покинув компанію, що продовжувала мати його ім'я.

Перемога наперегонах «Індіаполісі 500» стала останньою в його кар'єрі. Спочатку він захопився розробкою двигунів для легких літаків. Потім створив зіркоподібний 10-циліндровий автомобільний двигун, навіть подав заявку на оформлення патенту. Але до моменту його реєстрації у 1935 році ні сил створювати нову компанію, ні грошей для цього у Луї вже не було. І знову, як на зорі своєї кар'єри, він влаштувався працювати механіком на завод. На завод, який називався ім'ям Chevrolet. Його, до речі, ім'я … Помер Луї на самоті у своєму будинку в Лейквуді, недалеко від Детройта, 6 червня 1941 року. Там же і похований.

Всім сьогоднішнім іменинникам дозвольте побажати добра і щастя. А вам, друзі мої, гарного дня. Як завжди, щиро ваш.

Олександр ШВЕЦЬ
Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів
 

© 1997—2021 «Факти та коментарі®»

Усі права на матеріали сайту охороняються у відповідності до законодавства України.

Матеріали під рубриками «Офіційно», «Новини компаній», «На замітку споживачу», «Ініціатива», «Реклама», «Пресреліз», «Новини галузі» а також позначені символом публікуються у якості реклами та мають інформаційно-комерційний характер.